Varför psykofarmaka när man är gravid?
Göteborgsmamman75 skrev 2010-07-02 22:20:24 följande:
Förlåt mig måste rätta mig. Det står att det är mot nervösa ångest och spänningstillstånd, Allvarliga orostillstånd, alkohilism med mera. Det är solklart psykofarmaka, innehåller ju efedrin som är snarlikt amfetamin, och detta skrevs ut till gravida. Det är efedrinet som det innehåller som är psykosstimulerande, så det blrev fel där. Det botar inte psykoser utan ger upphov till dem.
Själv fick jag ångest utav drogen, man blev helt darrig svettig och fick tokångest som jag aldrig haft i hela mitt liv förr, besvären upphörde när jag slutade med medicinen, hört om folk som även fått hallucinationer av denna drog. Begriper icke hur de kan skriva ut den till gravida men men, de skrev ju ut neurosedyn till gravida förr innan de visste bättre.
Här och nu skrev 2010-07-02 10:41:51 följande:
Du visar väldigt lite respekt, så det är lönlöst att diskutera ingående. Och restriktiv är man redan, där det går. Men vissa mediciner har inte biverkningar eller väldigt milda, så då behöver man inte var restriktiv. Intressant om du kan svara på ifall diabetiker o hjärtsjuka kan härda ut också.Men i de svåra fallen såsom om man är självmordsbenägen annars utan medicin, så är det ju livsnödvändigt att medicinera denne personen även o den är gravid. Så det finns ju alltid svårare fall.