Inlägg från: strojes |Visa alla inlägg
  • strojes

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Becca: Japp, vi bor på Malungsvägen. Även om det inte är aktuellt för er tidsmässigt nu så gå på visningar i områden där ni skulle vilja bo så får ni ju en del att jämföra med i planeringen av flytten. Vi gick på många visningar långt innan vi flyttade för att få en uppfattning om hur olika hus var och vilka områden vi kunde tänka oss att bo i. Vi föll rätt snabbt för Viby och Malungsvägen.

• strojes

Hej J N! Här är en till Viby-bo. Viby ligger innanför Norrviken, på andra sidan motorvägen om man kommer från tåget, i norra delen av Sollentuna alltså.
    Jag är 35 och bor med mina tre härliga tjejer (6, 3 och 3 år) och deras pappa i ett hus här sedan 4 år tillbaka.

• strojes

Imorgon blir det vab för mig. Malin har iof inte haft feber idag men det tar på krafterna att ha hög feber. Hon började ju redan i fredags morse med 39 grader och den har nästan legat där hela tiden utan panodil. Förhoppningsvis kan hon gå tillbaka till förskolan på torsdag. Sara och Linda verkar inte bli sjuka, än har de inte fått något och då har ju Malin varit sjuk sedan i fredags (började nog lite redan i torsdags em).

Imorgon blir det en tur till webbhallen för att hämta ut en wiikonsoll med wiifit+ till som vi köpte via hemsidan. Nu ska det börja tränas här hemma!

• strojes

Jaha, så bär det av till Uppsala för jobb imorgon. Tur man har egen bil att köra med, kommunalt hade det väl tagit halva förmiddagen att komma fram. Ska förmodligen dit nästa vecka också. Ska jobba på Bauhaus vid ikea, tyvärr lär inte tiden räcka till för shopping på ikea...

Starta din egen medlemsgrupp. www.familjeliv.se/Start/1.1093405
  • strojes

Här är det också kalas på gång snart. Den 14 februari fyller Malin 6 år! Hua, vart har tiden tagit vägen... Vi har också hyrt lokal för att ha kalaset. Hon har bestämt prinsesstema och inbjudningskorten i form av en krona i guldpapper är utdelade till alla 14 kompisar på förskolan...tur vi har en bra lokal i området för det hade nog blivit kaos här hemma med en sådan hög ungar springandes... Glad men kul ska det bli. Tårtan kommer vara en prinsesskrona med gul marsipan uppepå och godisdekoration.
    Nä, dags att sussa nu så jag orkar sitta i bilen en timme imorgon bitti.

• strojes

Det blir jobb i Uppsala nu i två dagar. Håller tummarna för att trafiken flyter, det är ju en bit att köra. Så denna veckan flyter på bra med jobb (förutom vabbandet idag då). Det kommer nog bli Uppsla minst en dag nästa vecka också... Fast jag kör ju mycket hellre dit och jobbar än sitter i bilköer på Essingeleden för jobb söder om stan...

• strojes

Det blev bil för mig idag.
    Gick till bussen i vanlig ordning (gick lite tidigare ifall det skulle vara förseningar...) i tron att bussarna iaf gick.... Men det var oroväckande många som kom gående längs Vibyvägen ner mot Norrviken och inte en endaste buss hade passerat på drygt 5 min (åker 516 som går in mot stan så de kör tomma in i Viby till starthållplatsen). Fick då höra av en förbipasserande att de inte gick alls... Gick då hem för att ta bilen till Willys Häggvik och lämna Malin på förskolan på vägen så slapp maken gå med alla ungar dit och hem (han vabbade med småtjejerna). Utanför hennes förskola står en stackare och väntar på bussen ner till tåget så hon fick lift med mig ner till stationen (dagens goda gärning!). Sen gick det hyffsat smidigt att köra till jobb så jag kom bara 45 min sen.
    Gick hemifrån strax efter 7, kom hem igen för att hämta bilen strax före 8 (oplogat och uppförsbacke tar en stund att gå). Lyckas sedan fastna i snön utanför garaget så maken fick komma ut och putta igång mig men sen gick det bra.

• strojes

Välkommen hit Nica!
    Jag bor med make och tre tjejer (6 år, 3 år, 3 år) i villa i Viby. Bodde ett par år på Bagarbyvägen innan vi flyttade till hus för 4,5 år sedan.

• strojes

Välkommen hit Celine!

Jag bor med min familj i Viby (norra delen av Sollentuna). Familjen består av maken och tre tjejer (6 år, 3 år och 3 år). Bodde i Töjnan innan vi köpte huset vi bor i nu men vi flyttade innan stora tjejen började på dagis.
    Ställ sonen i kön även om den känns lång det kan ju bli nån ströplats bland de stora barnen som inte blir fylld. Och så får ju alla ställa sina barn i kö till 5 alternativ så många i kön har ju redan plats och kan ju faktiskt tacka nej. Ring runt och be om att få komma och titta på olika ställen så du ser hur det ser ut och prata lite med personalen.

• strojes

Halloj allihopa! Skickar en hälsning från de norra delarna av landet! Vi är på skidsemester i Hemavan. Idag har Malin gått första dagen i skidskola (steg 2), vilket hon tyckte var superkul. Efter en drickapaus i restaurangen efter skolans slut 10.30 ville hon åka igen och halv ett fick vi tillslut in henne igen för lunch.
    I lördags gjorde vi en skoterutflykt och grillade korv på fjället.
    Imorgon bitti är det dags för backen igen och Malins skidskola. Hoppas vädret är lite bättre så vi kan ta oss längre upp i liftsystemet efter skolan imorgon. Blåsigt och snöigt idag och plusgrader så vi var rejält blöta när vi åkte hem.

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!