Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Camilllla --> Ja, jag står på reservplats 27 till Studie- och yrkesvägledarprogrammet och får veta nån gång i v 35 om jag kommit in eller inte. Men det ser väl inte så ljust ut tror jag Du skulle plugga i Uppsala va? Jag läste nåt om att du hade mätt upp hur lång tid det tog att köra dit. Var det förskollärare du skulle plugga till?På Armicas förskola hade de också åldershomogena grupper förut, men eftersom det finns fler förskolor än barn i lilla Viby just nu så blev de tvungna att ändra på de reglerna (grr...) Tanken var att den gruppen som hon började i för två år sedan skulle följas åt ända upp till 5-årsåldern med pedagoger och allt men istället har hon och hennes jämnåriga fått gå upp på avdelningen där 06:orna går. Och det kommer säkert att bli jättebra, men vi miste ju de där super-duper-underbara pedagogerna.
Sen tycker jag att det ska finnas åtminstone en förskollärare på varje avdelning men det finns det inte här. De är två barnskötare och en resurspedagog, för en liten kille som behöver extra stöd, på 15 barn. Ja, ja, nu hinner jag inte skriva mer för vi har chans att faktiskt hinna i tid till förskolan idag(!)
Jo en liten undran bara; Noel får alltså bara gå 15 h / vecka? Här i Sollentuna får vi ju i alla fall välja om de ska gå 15 eller 25 h / vecka. Fast tar man 25 så måste de ju vara hemma på alla skollov men man hinner i alla fall hem och vända på dagarna