MUM --> Jag vet inte om det är nåt de gör varje onsdag eller om det bara var ett infall. Hon har ju flyttat upp från småbarnsavdelningen till övervåningen där de stora barnen går och vi har inte fått nån info alls från den nya avdelningen. Inte ens telefonnummer och mailadress... suck... Just nu är jag inte alls impad av hur de sköter det hela. Iofs är det säkert fortfarande sommarsschema som gäller till viss mån, men infon måste ju i alla fall fram till föräldrarna. Sen fick jag veta i morse precis när jag lämnat över en skrikande Armica till en av pedagogerna att hon hade varit ledsen igår pga nåt bråk och kände mig något dum där jag stod som ett frågetecken. Det var det ingen som sa nåt om igår när jag hämtade... Oj, vad jag öser ur mig. Men det behövdes
Med Nova är det bara bra. Hon kryper och ställer sig upp så fort hon kan och "pratar" typ hela tiden. Vi var på kontroll på bvc idag och ungen väger nästan 11 kg
Hon är ju för sjutton bara 9 månader. Men en fördel finns det ju med att ha en stor bebis - om jag inte orkar gå upp och hämta kläder till henne så funkar det hjälpligt med Armicas
Tänk att Oscar har blivit så stor
Vad snabbt det går! Går han på samma avdelning som Clara? Eller de kanske bara har en avdelning där? Jag har ju typ ingen koll alls. Och vad duktig du är som orkar hålla en massa föreläsningar. På engelska dessutom. Heja, heja!
Jag skulle nog också behöva åka bort ett tag hör ni. Just nu är jag inget bra sällskap för nån känns det som. Om jag inte är sur och fräser på Armica så suckar jag över att Nova gnäller. Jag är liksom aldrig glad och trevlig längre. Det kan ju bero på att jag inte sover så bra på nätterna utan bara ligger och vrider och vänder mig medan hjärnan går på högvarv och behandlar tankar som "Hur mycket måste vi spara ihop till bröllopet", "Kommer föräldraledigheten räcka om jag pluggar i höst?", "Kommer jag att komma in på min utbildning?", "Om jag inte kommer in måste jag söka jobb - var?", "Vill jag verkligen jobba med barn?", "Usch vad sur jag var mot Armica idag."...
Blä vad allt är tråkigt just nu