Inlägg från: korfu08 |Visa alla inlägg
  • korfu08

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Jaha då har vi varit ute på Ingarö och ätit gott och badat och lämnat Johanna, usch så tomt och trist hemma utan henne, jag saknar henne redan och vill verkligen bli ledig, 5 dagar kvar, sen semester oj vad kroppen kräver det, jag har verkligen haft sömnbrist, huvudvärk och varit orkeslös hela helgen.

I morgon skall jag boka biobiljetter, vi tänkte passa på att gå på bio i veckan,trots att det är varmt, nu när vi är själva och vi jobbar, så så mycket orkar man inte med.

• korfu08

Skydiver kul att ni haft trevligt på Öland. Vi åker till Astrid Lindgrens sagovärld och småland v 32 och nästa vecka är vi lediga med miniutflykter hemma.

I går var jag och Thomas på bio, vi är barnfria denna vecka, vi jobbar dock. Vi såg Robin Hood kanonbra var den allt.

Sista dagen innan semestern i morgon och skall vara ledig i oktober också, då skall jag på körresa.

Ha det bra

• korfu08

Ja Mondino, trist att det blir lite kallare nu när man skall vara ledig, men i morgon har jag föreslagit simhall och bastu för att koppla av, har varit en turbulent tid. Först så har vi fått reda på att om vi skall få ett syskon måste vi göra provrörsbefruktning och det blir nog till våren, har också blivit lovad en resa i maj, av min man så innan dess blir det, i april typ. Jag vill ju gärna hinna jobba lite, vet att jag kommer få vara borta en del, för min kropp och behandlingar, passar nada, spydde av vanliga hormontabletter förra gången.

Sen har jag varit förkyld i sex veckor med en trist hosta. Så jag var hos läkaren i går och fick veta att jag lider av astmaallergi, så nu fick jag sån medicin och det var som om den tog bort all hosta i ett nafs, så att man inte upptäckt det förut med alla mina luftrörskatarrer och förkylningar omvartannat.

PÅ söndag skall vi till Junibacken och det blir skoj, känner en som jobbar där och det blir kul för Johanna älskar att de har pippiteater där. Vi skall bara göra skojiga saker.

• korfu08

Camabo, var trist att det skall strula sig, tekniken ja den är bra när den funkar, annars är papper och penna bäst.
    Har du ditt extra jobb även på sommaren ? Aldrig semester från det ?

Vi har varit på Junibacken med 150 tusen andra idag och helt slut är man, men Johanna hon var full av energi och pippiteatern var bäst tyckte hon, som älskar pippi. Hon tror verkligen att pippi bor på Gotland på riktigt och bara är och hälsar på, ja de har fantasi de små.

I morgon blir det nog en hemmadag, men det skall bli lite bättre väder och då far vi nog till stranden och det känns avkopplande. Jag vill gärna ligga vid stranden, men vi är inte helt eniga om det i vår familj, men eftersom jag har minst semester så blir det mest jag som bestämmer ang denna vecka.

Vi har bokat plats för husbilen v 32 på Astrid Lindgrens sagovärld och det blir två dagar i parken, paradiset för denna älskare av Astrid Lindgren som Johanna är och sen bokade jag lite lyxig frukost på restaurangen i campingen. Är det semester, så är jag väldigt lat, när det gäller matlagning, tycker man skall njuta av livets goda, därför gillar jag utlandsresor bäst, då behöver man inte städa, laga mat eller bädda, vilket man gör och behöver hemma.

Är trött och skall försöka sova nu

• korfu08

MUM CC låter som ni har haft det kanonbra, ja Johanna längtar bort till Astrid Lindgrens sagovärld dit vi åker om en och en halv vecka och sedan längtar hon till dagis.

Göteborg är mysigt så MUM CC jag hoppas att ni får härliga dagar där.

I går var jag rädd att tappa bort Johanna på Junibacken för där gick det snabbt, denna unge har energi för ett helt fotbollslandslag och hon behöver göra grejor för att orka sova på kvällen så mycket energi har hon.

Ja, i morgon får vi se vad vädret tillåter att göra, Vaxholm eller Sydpoolen i Södertälje står på listan.

• korfu08

Johanna sover ju inte middag längre, hon somnar aldrig känns det som, undrar vad de barnet får sin energi ifrån. Hon har dock sovit i egen säng länge, har varit noga med det, eftersom hon rör sig så mycket i sängen. I bland kommer hon in till oss, då sover jag på soffan så kan Thomas och hon sova och knuffas i hop, det verkar inte bekomma honom. Tack och lov verkar hon inte ha så mycket tvångstankar än, var värre när vi slängde nappen efter hennes treårsdag.

I dag har vi varit på utflykt till Norrtälje och vi har verkligen haft det skönt, Johanna sprattla i vattnet, vi hittade en nästan öde strand, så skönt.

I morgon skall det nog bli en tur till Vaxholm om detta sol väder håller i sig. Skönt att få komma iväg om två veckor, till Småland bl a Astrid Lindgrens sagovärld. Har bokat det nu och det känns skönt att veta att vi har husbilsplats och två dagar i parken så blir hon glad och jag har fått min älskade hotellfrukost, skulle kunna äta såna frukostar alla dagar ha ha !!

Känner mig lite mer utvilad nu faktiskt och Thomas sa det idag, att han börjar känna igen mig igen.

Johanna har alldeles för mycket energi, hon kan väl ge lite till mig.

• korfu08

Ja Siljelin inte lätt med nattning och amning, skall nog bli hårdare på amning om vi får ett syskon till Johanna nån gång, jag var för snäll och det straffade sig sen. Natta Johanna har aldrig varit lätt, men varit bestämd påatt hon skall sova i egen säng så det gör hon och sen försöker vi undvika sovande i bilen, vilket är svårt-

Kan tänka mig att Gotland var härligt, vi var där med Johanna förrra året och Johanna är ju pippifantast och tror verkligen att Pippi bor där på Gotland, vi var där en hel dag och det var helt genomkul i Pippiland.

Nu blir det husbil och Astrid Lindgrens sagovärld om en och en halv vecka och det känns så bra att ha förbokat plats för husbilen och två dagar i parken, då är Johanna nöjd.

Just nu skulle jag kunna ha 6 veckors semester utan som helst tvekan men så är det inte.

• korfu08

Ja detta med mat och Johanna är inte lätt, för hon äter bäst på dagis och borta och sämst hemma, men hon äter så mycket hon vill och sen säger hon mätt och då får hon gå från bordet faktiskt, och senare om hon vill äta får hon göra det, hon är så smal så hon kan behöva energi.

Men borta sköter hon sig alltid och på dagis, så det är hemma, som det är trist med mat av nån anledning. Tur att hon sitter still på dagis, där hon ändå är på dagarna i alla fall.

Men hon har blivit bättre vid matbordet.

Idag har det varit en riktig innedag och vi har röjt i hennes rum och bland kläder och annat. Varit på läkarbesök för jag har haft en efterhängsen hosta, de tror jag lider av överkänsliga luftrör och äter en astmamediciin och den gör verkligen underverk och läkaren tyckte att jag skulle gå upp ett par kilo iv ikt. stön vet det, är lite rädd att de kommer att kräva att jag gör det när vi tänkte göra provrörsbefruktning i vår, men det får jag ta då.

I morgon blir det en tur till mina kusiner i Roslagen. Skönt att få ses det var ett tag sen sist.

• korfu08

Ja detta med egen säng är inte lätt, men jag har varit rätt bestämd på detta från början att hon skall sova i sin säng, kanske därför det funkar och hellre sjunger jag och läser sagor en bra stund och ligger nedanför tills hon somnat för sen sover hon mestadels hela natten i sin säng, kan hända att hon vaknar mitt i natten och drömt nåt, men det är mer sällan numera.

Idag har vi varit utanför Furusund och hälsat på mina släktingar och i morgon blir det nog en tur till Gamla stan eller sydpoolen i södertälje. Och sen är Johanna och Thomas lediga en vecka själv, och då får de nog det jätteskoj. Han brukar kunna hitta på en massa kul saker och eftersom hon är så mammig är det bra att de får en vecka för sig själva. Och sen blir det husbil i Småland, vi har bokat Astrid Lindgrens sagovärld, det är det enda vi bokat, campingplats och två dagar i parken innan, annars har vi inte så stora krav på campingplatsen och har köpt pussel och pysselbok, men nån bärbar DVD har jag inte införskaffat, titta på TV  kan man göra hemma, försöker att under semestern inte se på TV och det är så skönt att slippa TV, det funkade jättebra på Gotland förra sommaren, stugan att vara utan TV.

Trist att man måste jobba en vecka, men det får man ta och bita i hop och göra bara.

• korfu08

Jaha då kom min envisa förkylning tillbaks igen, hm undrar vad det är med min lilla kropp egentligen. Börjar bli rätt less på detta. Vill bli frisk igen, ordentligt.

I morgon skall vi åka till Sydpoolen i Södertälje och bada och det skall bli skoj och det är ett äventyrsbad, Johanna tycker att det skall bli jätteskoj. Sen skall jag jobba en vecka och det blir en stressig vecka eftersom jag skall på semester igen sen en vecka och det är bokslut, att fixa på fem dagar.

Jag skall försöka ta mig ett par lediga dagar ihöst.

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!