Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
5088, tänker på er. Vet inte vad mer jag ska skriva.
Tror inte att man kan förstå vad ni går igenom om man inte själv har varit där, men fårstår förstås vidden av det hela. Ta hand om er!
5088, tänker på er. Vet inte vad mer jag ska skriva.
Tror inte att man kan förstå vad ni går igenom om man inte själv har varit där, men fårstår förstås vidden av det hela. Ta hand om er!
Ja, jag ärju i Kuala Lumpur, men det vet ni ju redan...
Har precis hållit mina föreläsningar, sååååååå skönt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TJOHO!!!!
Nu blir det party tänkte jag säga, men med tanke på att jag typ bara sov 2-3 timmar i natt så lär jag totaldäcka ganska snart efter middagen, som jag tyvärr måste äta med arrangören... och vara så trevlig och social ni vet...
Imorgon till Sinagpore och träffa kompis (och övertyga massor med barnläkare att de faktiskt SKA transplantera en barn), just det, jag är ju inte läkare... hmmmmm, jo men de lär ju verkligen tycka att en 35-årig tjej som inte är läkare ska säga vad dem ska göra! Politik! Verkligen inte mitt favortiområde! Fick höra när jag bodde i London att jag var så svensk, dvs var för rakt på sak. Inte riktigt "the asian way"!
Ha det så bra allihopa!!!
Jobbigt med Armica. Kom dem på elt plötsligt att dem skulle på utflykt?
Hur är det med Nova då?
Oscar är inne på sin 7:e dag på förskolan, och han har lämnats 3 ggr på morgonen nu, och det verkar gå bra, skönt!
Oj, vad ni har skrivit!!!
Känner igen mig i så mycket du skriver Camabo... Och sova eller ej gör HELA skillnaden!
Tror nog att jag kan slå dig i grubblerier... eller lika plats kanske?! Har ganska nyligen skaffat bettsken (jaaaa, känner mig bara såååååå gammal!), eftersom jagv trycker tänder så när jag sove, så pass att dem går sönder...
Jag kan "gärna" grubbla lite över vad som helst, resor, föreläsningar, ansökningar dvs jobboch så, men lika mycket över vilka overaller som barnen ska ha i vinter, vad behöver vi handla, etc etc etc... mycket beror på hur stressad jag är i "allmänhet". Därför ska jag verkligen försöka jobba på transfern i Bangkok så att jag bara kan njuta av min härliga familj när jag kommer hem (ska till Göteborg 06.10 från Centralen måndag morgon och hålla presentation, kommer hem på fredag morgon). Vilken man jag har va? Jag kommer hem fredag och åker igen mån morgon och kommer hem sent mån kväll...
Har ett mission imorgon här i Singapore, att hitta en glittertelefon beställt av Clara, lyckades inte i KL...
Siljelin, BARN transplanterar vi verkligen inte!!! Vi transplanterar stamceller till barn som inte fötts, dvs i mammans mage. Men extremt ovanligt.
Martin är min främsta förespråkare och berättar mer än gärna för andra vad jag gör. Min Älskling!
Camabo, ibland kan det verkligen vara en idé att vara på dem även fast man inte fåt en plats, och typ ringa varje dag och fråga och tjata (alltså efter att utbildninge börjat). Vet flera som har fått plats på det sättet.
Hur lång är utbildningen?
Oscar går på "samma" avdelning som Clara eftersom de just bara har en avdelning, de är 21 barn totalt. Världens bäst FSK (nej, jag lovar, det finns inga bättre!!!!)
Fast de ville att barnene skulle komma dit på fredag (mest Oscar) när ja sa att de kanske inte skulle komma. jag landar 07.00 och vill gärna vara med dem då. Tycker inte att det borde spela någon roll om O inte är där fredage, det lär hannju inte märka någon skillnad på, eller hur? Det är andra veckan på inskolningen (kort inskolning), och han har varit själv där i 5 (korta, 9-13.30) dagar nu. Vad säger ni?
Yozy81 - Tror inte att det är några som bor i Silverdal här, hoppas att några andra nappar!
Och Siljelin, det verkar vara bara en enda plåga just nu, och ni verkar ha bestämt er... men förstår att det verkligen är svårt... Visst har ni 2 katter, eller hur var det?
Camabo, jobbigt att veta att ens barn varit ledsen och att de inte sagt det, men en gång är väl ingen gång, men två gånger...
Ja, Mondino, dem kan bli sååååå arga, och då är det bara att gå halvväga och göra lite som dem vill tex med hjälmen, och nu är det väl istället en rolig historia!
Camabo, jag menar att du ska ringa dem som har hand om intagningen, för det är inte alltid så att de stenfast går efter listan... speciellt om det är någon som är mycket angelägen om att gå utbildningen. Och efter ett tag kanske de slutar ta in reserver eftersom utbildningen hållt på ett tag, men man kan ibland övertyga dem att man kan ta igen det som missats.
Ikväll åker jag hem, såååå skönt! Saknar min familj!
Halloj,
Jo mammighet har nog inte så mycket med hur mycket tid man spenderar med varandra. Det är nog annat, tex som Siljelin säger, amning kanske? En kollegas dotter är nu 10 år och fortfarande mammig, hon säger att det finns en lite tagg i hennes mans hjärta för detta.
Sååååå skönt att vara hemma!!! Ska mysa massor i helgen, men vill nog inte åka tll landet som Martin vill. Jag vill bara mysa i soffan ikväll, inte PACKA och åka någonstans igen... Ska till Göteborg på måndag, bara över dagen, men tåget går 06.10 på morgonen och kommer väl hem vid 20.30, så missar ju barnen hela dagen ändå, vilket känns trist.
Barnen är faktiskt på FSK nu, tänkte utgå från vad Clara ville, och hon var helt inställt på att gå dit så då blev det så. Då passar jag och M på att lyxa och åka och äta lunch tillsammans.
Det går väl bra med Oscar på FSK, men inte alls vid lämningen nu, då klamrar han fast sig som bara den och skriker... Fick tex inte hänga upp hans jacka imorse. Men det blir tydligen bra efter ett tag, men lite smågråt är det till och från under dagen... lillkillen... Han har väl förstått nu hur det hela går till, och inte helt OK med det.
Presentationslista
Siljelin, Viby, med barnen Jessica 070604 och Angelica 100223
Mondino: Töjnan med barnen Christian -93, Elina -94 och Theo juni-07
skydiver: Viby med barnen Malin 050214, Sara 071123 och Linda 071123
MumCC: Viby med barnen Clara 070403, Oscar 090127
Halloj allihopa!
Har hållt på och fixat med barnens rum, nu har vi flyttat in Oscar till Claras rum som grät floder eftersom jag sagt att jag nu inte kommer sova med henne... men eftersom jag ska upp 04.45 imorgon så får vi se hur hård jag kommer bli på det i natt... troligtvis inte
Vi håller på att rådda om i alla rum i huset nu känns det som, så i hallen står det massor med kartonger som ska omfördelas i garaget, 1 byrå som ska säljas imorgon, 1 spjälsäng som ska läggas ut på Blocket så fort vi tagit hem den andra från landet (så lägger vi ut dem tillsammans), och en gammal skulpulpet som vi försöker sälja utan så mkt framgång. Dvs saker överallt!
Siljein - är Findus svart och vit?
Mondino - sjukt bra gjort! Är imponerad! From denna vecka så börjar vårt "riktiga" liv igen utan mys på vardagar etc. Ska verkligen börja träna igen också.
Alltså, varför känns det jämt som att "bara den här dagen/vecka/ansökan/resan är över så ska jag börja med bla bla bla"???!!! Men när den veckan är slut så finns det massor med nya saker som måste göras och så börjar det om igen... grrrrr!!!!!!
Jag ska försöka träna på Korpen nu i höst. De har 2 pass i Runan i Viby, dock var ett av passen mycket hopp i och de pallade mina knän inte alls med... SATS är bra, men dyrt om man bara kommer iväg 1-2 ggr/vecka. Och jag har faktiskt möjlighet till träning på jobbet också. Gymmet är gratis, passen kostar lite nu tror jag, men de fanns gratis pass hos sjukgymnasterna förut. Dock var ett av de pass som fungerade tidsmässingt ett boxpass, men då vill man gå med en kompis för annars fick man alltid träna med tränaren, som alltid började med "är det OK att vi drar över 30 min?!" Men effektivt var det!
Siljelin -> hoppas att det känns bättre på FSK snart! Det är ju så känsligt med FSk, det är ju ens små pluttar de har hand om! Oscar har ju tyvärr gått in i en jobbig period, han blir ledsen redan när han ser FSK... mycket jobbigt att behöva ta bort honom när han klamrar sig fast hos en (fast jag har bara lämnat en gång)... och tycker inte riktigt att de har mött honom liksom "Hej Oscar! Vad kul att du är här!" utan mer bara att dem bara står där och väntar. Kart att det kanske inte är så kul att ta över en vrålande unge, men det blir ju inte bättre av att vi står där med honom skrikandes och måste fråga/be att de tar honom! Jaja, det blir nog bättre snart.
Jag har inte läst så mkt i "bajsforumet", men under resan till KL så fanns det ju slangar på varje toalett. Vågade aldrig prova fast det fanns instruktioner om hur man skulle göra…
Är det någon som vet när det är bytesdagar på Runan? Eller har jag missat det som vanligt?
Tack Skydiver, det var som undrade. Noterat!