Inlägg från: korfu08 |Visa alla inlägg
  • korfu08

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Jaha i morgon fredag och en helg på tu man hand, Thomas fyller ju år idag och i morgon firar vi honom vi i familjen och på lördag blir det restaurang och Leva Livet och på söndag åker vi och hämtar Johanna ute hos min mamma på Ingarö, de hämtar henne efter simskolan på lördagen.

Ser fram emot sovmorgon på söndag, det var längesen jag fick det.

• korfu08

Välkommen NIca och hoppas att ni kommer att trivas i Sollentuna. Själv bor jag i Edsberg med man och femårig dotter, så tyvärr är jag inte föräldrarledig. Men vi trivs bra här alla tre.

I morgon skall vi få en lördag för oss själva och söndag morgon med. Vi skall på restaurang jag och min man och äta libanesisk mat, Thomas fyllde år i går och sedan skall vi se musikalen Leva Livet, om 80 talet, blir spännande att se hur den är.

Skönt med fredag, har haft rätt hektisk vecka med mycket på jobbet, så då känns fredagen jätteskön.

På söndag skall vi till mamma på landet och fira Johanna och Thomas födelsedagar.

Ha en bra och skön helg !!

• korfu08

Mondino var bra Leva Livet kvar, en tur tillbaks till 80 talet, kul att få en kväll på tu man hand. Det var längesen Thomas och jag fick det, har ju varit sjuk men nu fått en kanonbra astmamedicin utskriven av lungläkaren på Danderyd och genom ett trollslag, känner jag mig pigg som en stutsboll och hostan vart tog den vägen ? Kanske nåt de borde testat på vårdcentralen här för ett par månader sen, överväger att stämma dem, när allt är slut, för allt mediciner jag ätit i onödan och så som de behandlat mig, orkar inte ta det här, så blir det nog så.

Vi var och åt på en libanesisk restaurang i går och det var jättebra mat. Vilka minnen man har till låtarna i alla fall jag, jag kände att varje låt i musikalen har jag ett minne till.

Idag blir det en tur till min mamma och där firar vi Thomas och Johanna ännu en gång, sen är det slut på födelsedagsfirandet för denna gång, själv blir det nästa gång i april då jag fyller år, men det är inte så mycket att fira att man blir äldre numera ha ha !!!

Jag känner mig i bättre fysisk form än tidigare och undrar vad detta är för medicin, men jag är glad, orkar mer än nånsin. Kanske nåt lurt ?? Ja ja det lär visa sig. Man får glad åt det lilla.

• korfu08

Var i måndags på kören och rösten höll för en hel övning för första gången på jättelänge, var på två läkarbesök tisdag och onsdag, men jag är äntligen på bättringsvägen, men enormt trött.

I morgon är det äntligen fredag Denna helg blir lugn och det skall bli jätteskönt. Simskola för Johanna bl a

• korfu08

äntligen fredag och en skön och rätt lugn helg och det kan faktiskt behövas också, simskola och lite kälkåkning och påsöndag skall vi försöka få tag i en motionscykel.

• korfu08

Helgen har varit lugn och vi har skaffat en motionscykel och jag cyklade en kvart igår, idag har jag inte hunnit, men det blir i morgon igen. Jag är rätt trött och sliten men det känns skönt att motionera faktiskt. Och kroppen verkar orka detta lilla ialla fall.

• korfu08

Fredag igen och denna helg är det inte nån simskola så vi skall gå på bio i morgon och titta på Vem är rädd för långa farbron. Blir skoj !!! Johanna tycker det blir spännande att gå på bio.

Idag körde jag mitt första pass ljusbehandling mot mina eksem och det var lite skoj, skall göra det tre ggr i veckan. Det tar 1 min och gör det tre ggr i veckan på Danderyds sjukhus innan jobbet.

Jag är annars väldigt trött, men det känns skönt att påbörja en behandling utan en massa mediciner. Den blir nog bra till slut.

Har fått ett nytt dagis till Johanna också f rom 15 aug och hon får med sig sin bästa tjejkompis från nuvarande dagis, blir bra det. Thomas skall besöka det nya dagiset på tisdag morgon.

• korfu08

Välkommen Celine ! Ställ dem i kö, vi bor i Edsberg jag och min man och vår femåriga dotter, blev fem i februari.
    Vi är missnöjda med dotterns förskola, den har falerat helt, från att ha varit en av den bästa i Edsberg så är det en av den sämsta idag känns det som, så i november ställde jag henne i kö till två andra förskolor och jag trodde aldrig vi skulle få ett nytt dagis till henne, med tanke på att hon endast har ett år kvar, men det fick vi. Så i augusti börjar hon på Bi kupan här i Edsberg och då var kön jättelång när jag ställde henne där och vi bara stått ett par månader i kö och den kändes kanon när vi var där på besök. Så man kan få plats trots lång kö.

Till helgen blir det lugnt. Vi skall med Johanna på simskola på lördag och sedan skall hon ha en kompis här och leka med på söndag och det blir skoj.
    Skönt att det börjar bli lite våraktigt ute och hoppas snart att snön smälter.

• korfu08

En helg till ända, och igår var Johanna på simskola och det går bra för henne och hon gillar det och idag hade hon en kompis på besök idag.
    Det var bästa kompisen och de leker jättebra tillsammans och det är så skönt

I annat fall har det varit en lugn helg och har inte gjort nåt särskilt. Denna vecka får vi besök från Tyskland på jobbet, de skall revidera hos oss och det är inte så lätt att förklara sitt jobb på engelska, men det får gå bra.

Jag är rätt trött så jag skall sova gonatt.....

• korfu08

Välkommen playing de angel, tror det löser sig med dagisplats faktiskt för er. Vår dotter byter dagis i höst och då har jag bara stått tre månader i kö.

Grattis Becca Grodan till jobbet och hoppas att ni hittar nåt i Kärrdal. Vi trivs bra i Edsberg och flytta står sist på listan det är så trist.

Johanna går på simskola och trivs bra och det går bra för henne och annars rullar allt på, kikar lite mer på jobb i närområdet, då Thomas ev har en del resor i sitt jobb inplanerade från i höst och då känns en timme och en kvart för långt, med ett stressigt jobb, får se vad det blir i slutändan.

Ja annars har jag inte mycket nytt att komma i nuläget.

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!