Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Tjo hej. Vi hade en supermysig midsommar med hölassåkning, dans kring midsommarstången, sill och vitt vin i mängder (eller ja... jag drack miina två glas som man får när man ammar, men det är mängder för mig ) Armica fick ett myggbett på armen och eftersom hon är extremt känslig för sånt så ser det nu ut som om hon har en väldigt stor biceps på vänter arm. Men hon klagar inte så väldigt mycket och vi smörjer med "After bite" så att det inte kliar. Det kan jag varmt rekommendera till alla förresten: After bite. Helt underbar! det kliar ingenting när man fått nåt insektsbett. Funkar på vattkoppor också.
Jag är på jakt efter en bra städfirma. Jag hatar verkligen att städa och skulle mer än gärna köpa mig fri från det. Så är det nån som har nån städfirma att rekommendera förutom Hemfrid? De är så himla dyra tycker jag
Mondino --> Ni såg ut att ha haft det superskönt på Cypern! Hur många år är det ni har rest dit nu? Bor ni alltid på samma ställe?
Skydiver --> Minisemester, härligt! Hoppas ni får bra väder!
Korfu --> Vissa människor är ju inte kloka! Man kan ju inte bada nu! Jag badar bara om det är 25 grader eller mer i vattnet
Nu ska jag åka och jobba vilket innebär egentid! Hurra!
Oj oj oj vad ni skriver. Vänta på mig!
Så, nu har jag läst ikapp. Puh!
Vi är på första etappen av vår semester; pappas landställe uppe vid Norrtälje. Vi har tryckt in oss 5 vuxna och två barn på 55 kvm men det funkar eftersom pappa, syrran och hennes sambo spelar golf på förmiddagarna så vi slipper trampa på varandra alltför mycket. Nästa vecka drar vi till Gotland med Siljelin och Goåglad och veckan efter det blir det mammas landställe på Ingarö. Sen funderar vi på att tapetsera om i vårt sovrum, hallen ovanför trappan och arbetsrummet, men vi är väl inte världens bästa hantverkare så vi får se hur det blir...
Klwa --> Välkommen! Vad kul att äntligen få in en pappa i tråden! Jag bor på Lantgårdsvägen med Armica (3 år), Nova (7 månader) och sambon Jörgen. Ni är välkomna över till oss på spontan grillkväll när ni vill Armica går på Solbacka och ska flytta upp från Myran till Rådjuret nu efter sommaren vilket känns helt knäppt för där uppe på övervåningen går ju de stora barnen och min tjej är ju bara tre år! Men som vanligt är de ju mycket äldre än man tror... Hur får du till de där länkarna till allas namn förresten?
Mondino --> Jag började skriva ett inlägg till dig om att vi bytt tråd, men sen hände nåt med Armica, eller om det var Nova som skrek eller nåt och till sist glömde jag bort det och stängde av datorn så det blev aldrig av. F'låt. Vi försöker inte bli av med dig eller så. Vi gillar dig Vi bor förresten också i ett barntätt område. Jag tror att alla som bor i vår länga har barn mellan 0 och 5 år så vi har alla förutsättningar för att ha IKEA-och-film-och-spontan-grill-förhållanden. Vi ska bara lära känna varandra först Säg gärna till när Theo får vattkoppor så kommen vi över med våra två. Vi trodde att Armica hade vattkoppor förra sommaren, men det visade sig vara svinkoppor istället.
Halli hallå allahopa! Här kommer ett vykort från Gotland. Vi har det så underbart bra att om vi hade det bättre skulle vi vara döda och i paradiset. Hmm... fast jag tror ju inte på Gud så jag hamnar väl nån annanstans. I Järfälla kanske...
Det var inte så himla kul att gå upp kl 2.50 i natt för att at båten kl 4.50, men det gick det med. Nu har vi, Siljelins familj och Goågladarna mutat in varsitt rum, handlat grillmat och ligger och plaskar i poolen som står på garageuppfarten. Ungarna sitter dock inne och tittar på tv Knäppisar!