Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Mondino: Jag håller på att packa inför semestern och hittade Theos badring som ni glömde på badhuset. Du kanske vill ha tillbaka den? Bättre sent än aldrig...
Mondino: Jag håller på att packa inför semestern och hittade Theos badring som ni glömde på badhuset. Du kanske vill ha tillbaka den? Bättre sent än aldrig...
Nu är det bara en vecka kvar till vår barnfria weekend! Och maken har inte en susning om vad jag har planerat... hihihi
Han tror att vi ska vara på landet i en vecka och sedan hem och fixa inför Ölandsresan...
korfu: Vi åker till Helsingborg torsdag till söndag. Jag har bokat in oss på Grand hotell mitt i stan.
Jag avslöjade resan idag på em. Hade skrivit ut bokningsbekräftelserna och lagt i ett kuvert, satt på frimärke och skrivit makens namn och adress med fel hand för att han inte skulle känna igen min handstil. Han blev rätt konfunderad när han öppnade kuvertet...det tog en stund innan han fick ihop vad som var på g. Och när han sedan insåg när det hela skulle ske kom nästa chock...
6.40 går tåget från norrviken mot upplandsväsby imorgon... men då får vi hela morgondagen i Helsingborg landar redan vid 9.
Välkommen KIwa!
Jag tillhör dem som inte flyttat "hem" (inte heller min make) och kommer inte göra det heller. Är uppvuxen i Åkersberga men har inga släktingar kvar alls där (min bror med sambo och min farmor och farfar har också hamnat här i Sollentuna) och så är kommunikationerna in till stan från Åkersberga så långsamma och dåliga jämfört med Sollentuna.
Vi hade en jätteskön helg i Helsingborg! Kanonfint väder och härlig hotellfrukost! Bad i Öresund hann vi med också och x antal km promenerande. En middag hos min kusin en bit utanför Helsingborg. En tur över till Helsingör.
Nu är vi i full gång med förberedelser inför nästa vecka då vi ska tälta på Öland med tjejerna. Det ska bli spännande för de har aldrig tältat förut så vi får se vad de tycker. Vi har bokat plats på Klinta camping där vi ska ligga hela veckan. Vår plats ligger närmast stranden och den stora lekparken som finns där.
klwa: Viby, där bor vi också och några till här i tråden. Vi i detta fallet är jag och min make med våra tre tjejer (5 år, 2,5 år och 2,5 år).
Vi har 20 min promenad (eller 5 min med cykel) till affären i Norrviken.
klwa: Vilken del av Runan ska din börja på? Jag känner några som ska börja på Runan till hösten och de ska börja på Idun.
Mondino: Ingen av mina tjejer har haft vattkoppor....och då är ju Malin snart 5,5 år
Vi har sån tur att bo på en relativt social gata. Husen ligger mitt emot varandra med en gata mellan (vår gata bilfri då vi har radgarage). På vår gata bor rätt mycket ungar mellan 1 och 6 år så det är nästan alltid full fart ute på gatan. Ofta på sommaren är det någon som är kaffesugen och sätter på en full kanna och tar ut på gatan till dem som vill ha. Även spontangrillning med grannar blir det då och då.
Förra året hade vi kräftskiva på gatan och dukade långbord på gatan mellan husen!
Nu ska vi åka och hämta ungarna efter en veckas barnledighet.
Om det är någon som är hemma i slutet på veckan och vill ha lite lekkamrater till sina ungar så hojta till så ordnar vi en träff! Tjejerna har varit hos mormor och morfar nu sedan midsommar utan lekkamrater...