Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

Lunah skrev 2014-10-03 18:34:07 följande:

Den här har alldeles säkert nämnts i tråden men nu tar jag upp det igen då jag inte hittar nåt inlägg om det. Beställde denna pixi adventskalender till mina barn idag: http://www.bokus.com/bok/9789163876639/pixiadventskalender/ . 24 st pixiböcker med tema jul! Perfekt för en jultokig familj som oss. Barnen är 1 och 10 år så egentligen är den ena för liten och den andra kanske lite för stora för pixiböcker men tänk så mysigt vi kommer ha det. Läsa juliga böcker varje kväll tillsammans. De kan man ju ta fram varje december och läsa en varje kväll i väntan på julafton. Känner mig jättenöjd. Sen får stora dottern alltid en julprydnad varje år. Måste hitta en i år med. Och såklart måste ju Lilleman med börja få nåt juligt varje år. Så de har en samling julsaker att ta med sig när de flyttar hemifrån sen ;)

Åh,den skulle man kanske köpa till dottern på 3 år! Den skulle hon säkert uppskatta.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Aniiee skrev 2014-10-04 15:54:38 följande:
    Det tror jag är ganska perfekt ålder, faktiskt Solig 

Jag ska klura ut om femåringen vill ha eller om hon är för stor för sånt..... (enligt henne själv, då =P)
    Ja,precis. Det var så jag tänkte också.

Sonen,som är 7 år,är nog lite för stor för så´nt. Han vill säkert hellre ha en kalender med Cars eller något sådant.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    SLMT skrev 2014-10-04 19:28:58 följande:
    Inhandlat årets första julpynt!
    Aniiee skrev 2014-10-04 21:58:09 följande:

Får väl vara lite fräck och visa upp den här, för alla doftljusälskare i tråden:

Så fint!

Ska inhandla lite julpynt jag med sen.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Liljan77 skrev 2014-10-06 08:15:07 följande:

Här har vi redan börjat julpynta. Skrattande
    Sonen ville byta gardiner o hittade då en bit jultyg som han klippte i o klistrade fast på sin *tråkiga* lampa.
    Så här är hans julhöghus.
    O självklart spelades det julmusik till. Solig

Vad mysigt!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    dejan9209 skrev 2014-10-06 14:54:26 följande:

Har det hänt något juligt i helgen då?
    :)

Såg en granne som hade en ljusstake tänd i fönstret igår.
    Och en annan granne har en adventsstjärna i sitt fönster.
    Kändes kanske lite väl tidigt.
    NattaLind skrev 2014-10-06 14:57:39 följande:

Ge mig förslag! :) På doftljus i jul-anda. Ville beställa hem, var inne på någon sida och sen försvann det.

Vilka är annars era favoritsidor när ni beställer hem julsaker? Inte just pyssel utan julstjärnor, porslin, tomtar, ljus, filtar, sängkläder - ja allt som får hemmet så där typiskt juligt i ren USA-anda! :)

Jag har beställt julpynt på www.lineahemma.se

De har jättefina saker.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    dejan9209 skrev 2014-10-06 16:56:56 följande:
    Ljusstake åh vad mysigt, det vill jag med haaa!
    Ja,jag med. Men inte än.

Men levande ljus får duga ett tag.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    fluu skrev 2014-10-06 19:16:18 följande:

Julreklam från jotex damp ner i brevlådan idag. Synd att jag troligtvis inte behöver något där ;) Skulle annars behöva pigga upp mig lite, är lite pissed off på svärmor som "stulit" julen från mig...

Ja,den fick vi med idag!
    fluu skrev 2014-10-06 19:18:44 följande:
    Tack för påminnelsen! Jag läste en jultidning från förra året och såg där ett underbart set med juliga sängkläder som jag ju bara måste ha Drömmer
    Ja,de har ju jättefina saker där.
    Men skulle jag börja bädda sängen med juliga sängkläder så får väl maken tuppjuck på mig.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    fluu skrev 2014-10-06 19:33:29 följande:
    Man får strunta i party-poopers ;)
    Haha! Ja,precis!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    dejan9209 skrev 2014-10-06 19:37:52 följande:
    Ja visst är det riktigt fina grejer dom har, fastnade för en ljuskrona

så förbannat snyggt den skulle sitta med lite mossa och kottar,
    Ja,den var jättefin! Och med lite mossa och kottar eller kanske granris så skulle den bli jättemysig!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    fluu skrev 2014-10-06 19:49:50 följande:
    Jag(okej vi :P) skulle ha julen i år. Jag hade bett om det redan i maj och alla andra i sambons familj sa ja och tyckte att det var skönt om jag(som är den enda som verkligen bryr mig om jul) fixar allt. Men så i förrgår så meddelade svärmor att hon gör jul som vanligt(det hon kallar jul då...). Jag blev såklart arg så till slut eftersom ingen av oss ville släppa julen så firar nu alla på sitt håll. Men jag håller på att ragga upp ett litet gäng från min sida av familjen plus några bortglömda gamlingar från ålderdomshemmet så här blir det storslagen jul i alla fall och svärmor, svärfar och singelsonen får sitta själva och uggla och resten av sambons familj får ha kul på sitt håll.
    Kanske svärmor ändrar sig lite längre fram när hon inser att ni inte kommer att fira julen tillsammans.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!