Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

fluu skrev 2014-08-15 17:53:31 följande:

Så har man köpt årets första julklapp till dotra :)

Tänk om jag kunde tänka så också istället för att alltid vara ute i sista minuten.
    Man lär sig ju aldrig heller. *S*
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    fluu skrev 2014-08-16 18:35:04 följande:
    Jag måste vara ute i god tid. Jag fixar bara inte stress och jag vill inte förstöra juletiden för mig(och andra...).

Jag måste bara dela med med av ett julminne kring paketkalendern från när jag var liten. Hos mig var det tomten som kom med paketkalendern  och första året då jag kunde läsa(jag var fem eller sex år då) så fick jag det bästa paketet jag någonsin fått. I ett paket låg ett julkort med en hälsning från tomten på som jag kunde läsa själv. Han skrev något i stil med " vi ses på julafton".  Ja blev helt till mig! Tänk att tomten skrivit till mig, det brukade ju vara tvärtom! Jag ska se till att tomten skriver till min dotter också.
    Jag har också svårt för stress. Men ändå så lär jag mig aldrig. ;)
    Jag får ofta magkatarr lagom till jul pga all stress jag utsätter mig för.

Åh,vad mysigt det låter!
    Jag blir ju också sugen på att göra paketkalender till mina barn. :)
    Det skulle de säkert uppskatta. :)
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    thisismylife0 skrev 2014-08-16 19:09:28 följande:

Har ni några tankar om vad era barn ska få i julklapp i år? Älskar verkligen allt med julen men klapparna (noggrann planering, inköp inslagning, kort och allt) är liksom magiskt på nåt vis <3

Min son har önskat sig ett tv-spel. Mer än så vet jag inte än.
    Vad dottern ska få får jag fundera på lite mer,tror jag. :)
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Aniiee skrev 2014-08-16 19:35:38 följande:

För resten, alla julfanatiker!

Som en del av er kanske har sett så har jag en filmklubbtråd här på FL (dit är ni alla välkomna, btw), och jag tänkte, naturligtvis, att jag sparar julfilmerna till i jul (v 48-52), MEN... hittills är det bara 12 filmer på julfilms-listan. Så jag skulle bli jätteglad om ni ville tipsa mig om julfilmer som jag kan lägga till på listan (PMa helst). Gärna svenska filmer, för sånna är jag så dålig på, men vad som helst annars. Amerikanska, brittiska, franska, italienska, tjeckiska, tjottahejtiska, whatever Solig
    Så blir jag glad.

Har du länken till den tråden?
    Mattias och Hannah.
  • molly50

Ja,till helgen är det ju faktiskt bara 3 månader kvar till 1:a advent.
    Det är d 30 november i år.

Mattias och Hannah.
  • molly50

Jag sitter och tittar på lite mer julpynt jag med.
    Har ju köpt lite nya möbler och de måste ju också dekoreras till jul.

Mattias och Hannah.
  • molly50

Igår kom ett par av sonens kompisar och sålde jultidningar. Så nu är det mer beställt.

Och häromdagen så kom jag upp från källaren och fick höra att maken satt och spelade julmusik. Börjar det smitta av sig månne?

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Koppkaka skrev 2014-08-31 12:12:00 följande:

Jag handlar aldrig från jultidningar, av den enkla anledningen att det är så mycket dyrare än att handla "normalt" :P skulle något av mina barn i framtiden sälja så blir det en annan femma, men inte om grannungarna skulle ringa på t ex.

Det är ju ofta släktingar till maken vars barn brukar komma och sälja. Därför har vi brukat beställa av dem.
    Och nu var det alltså sonens kompis. Han hade säkert blivit jättebesviken om vi inte hade beställt något av honom.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!