Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

Aniiee skrev 2019-12-10 15:24:28 följande:
    Det är en porslinsskål jag ärvt av min mormor som har en stor, orange-guld kinesisk drake på locket. Av tradition har vi godis i den.

Alltid det första när man kom hem till mormor var att gå ut i vardagsrummet och lyfta försiktigt, försiktigt på locket och se om det fanns bridgeblandning i den. Man måste vara försiktig så det inte hörs (det hörs... =P) Och så tar man 1 stor eller 2 små godisar var, i smyg förstås så ingen vuxen vet. (Med deras goda minnen förstås).
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-12-10 22:18:27 följande:
    Samma här, Tänkte också baka idag. Men nu har jag blivit förkyld igen.
    För andra gången på ett par månader.
    Men så är det när barnen kommer hem med förkylningar.
    Typiskt det ska komma nu bara.
    Krya på er
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-12-11 19:40:55 följande:
    Jag förstår precis vad du har... Jag har en turkos porslinstupp som man kan lyfta av övre delen på och som jag fått av min farmor och farfar. Den innehöll alltid godis då jag var liten, och den skvallrar också då man försöker ta en godis. Nu har den flyttat hem till mitt vardagsrum och då någon från min sida av släkten kommer så går de alltid till tuppen och "tuppar" (dvs tar en godis).
    Vilken rolig grej
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-12-11 19:44:13 följande:
    Vi hade igår nästan -20, sen kom snön.. I förmiddagen var jag ute och skottade snö, 1,5 dm tung blötsnö. Fy!
    Förstår att det är tungt.
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-12-12 09:26:16 följande:
    Tack!  smile1.gif
    Hoppas att ni mår bättre
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-12-12 09:32:57 följande:
    Tack!  Ja,det är ju det. Speciellt som jag nyligen har blivit frisk från en förkylning jag drog på mig tidigare.
    Men dottern är ju också förkyld,så det var väl inte helt oväntat ändå.
    Tyvärr så är jag inte bättre idag. Snarare tvärtom.
    Men,som sagt,hellre nu än till jul.
    Förhoppningsvis så är jag bättre till helgen så jag kan baka med barnen och ta in granen.  smile1.gif
    Annars får maken hjälpa mig.  smile1.gif

Du får gärna skicka ner lite snö hit.  smile5.gif
    Vad trist.
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-12-12 11:41:22 följande:
    Så typiskt! Det är väl så när man har barn, de drar hem en massa sånt från skolan, och när man blivit frisk tar det om. Jag är glad så länge det inte är magsjuka som börjar gå på förskola, men det lär komma en tid för det.
    Hoppas verkligen du blir bättre till helgen.

Du kan få massor av snö, igår var jag så less på snön, blöt snö som bara klibbade fast på skyffeln. Vi skottade bort massor, och värst av allt, det kommer mer i helgen.
    Skicka hit lite snö också.
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-12-12 22:48:00 följande:
    Ja,precis. Det är ju så.
    Men jag håller med dig. En förkylning kan jag ta. Magsjuka är lite värre.
    Men det har vi lyckats klara oss från ganska bra. Peppar peppar...

Ja,det ska visst komma snö här med imorgon. Återstår att se om det stämmer.  smile1.gif
    Magsjuka gilllar jag inte.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!