Inlägg från: GossipGirl |Visa alla inlägg
  • GossipGirl

Jag längtar till jul!!!

Vitsippan87 skrev 2012-09-18 20:01:16 följande:
    Här har jag varje kväll i över en vecka tänt ett yankee candle som luktar juuul:) längtar ännu mer nu tills julen!:)

Vilken sort? Är ju världens jäkla YC-nörd. Drömmer

Själv blev det premiär idag... Har ju säkert 10 doftvax till aromalampan med juliga dofter och nu tände jag precis det här. Som en liten försmak innan jag går på de tyngre grejerna. Har ju några jars med juldoft också men de måste jag nog spara till åtminstone november - gärna till advent om jag klarar.

• GossipGirl
    Thulan skrev 2012-09-23 22:50:10 följande:
    Den 9 oktober kommer Allers julmagasin ut. Längtar!
    Jippie!
  • GossipGirl
    Mama Mia skrev 2012-10-01 08:23:04 följande:
    Någon som har koll på mysiga julbloggar? Gärna lite pyssliga sådana. Är det några bloggar som kommit igång för säsongen än?

Kolla www.julbloggar.se :) Där finns det massor!
  • GossipGirl
    Pigelinen skrev 2012-10-01 19:11:36 följande:
    Någon som vet vart man kan köpa en fönsterängel, ni vet en sån i plåt man hade när man var barn, fanns i stjärnor el i änglar... Har letat i flera år nu men inte hittat.

Åh, jag har kvar min från barndomen och den är så myysig. Hoppas du hittar någonstans!
  • GossipGirl

Åh, idag är det ruskväder hos mig och jag ska ägna hela dagen åt att röja, renovera och städa här hemma. Vet ni vad det beyder? PREMIÄR för juuulmusiken! Tänker spela hög musik så jag hör i hela huset. Mys!

Var på Ikea Kungens kurva i tisdags förresten. De hade inte tagit fram något julpynt eller något men lite smågrejer som servetter, julpapper, juliga doftljus, handdukar, förkläden, grytlappar, engångstallrikar... Så jag blev överlycklig! Har hört att de ska plocka fram grejerna i mitten av oktober så blev paff över att hitta någonting alls! Flera grejer fick hänga med hem faktiskt... Drömmer
    Ikeas och Rustas grejer är det jag tycker är roligast när de kommer ut i butik. Är ledsen över att jag inte bor närmare Gekås eller Dollarstore dock. Eller det kanske är bra för ekonomin? 

• GossipGirl
    pensé skrev 2012-10-04 15:20:40 följande:
    Nu måste jag väl vända mig rätt :)
    Ska ha några tjejkompisar hemma imorgon kväll och funderar på att bjuda på varm äppelglögg när de kommer.
    Vad kan man bjuda till? Som är enkelt (orkar inte baka biscotti eller så) och som helst inte är klassikern mögelost på pepparkaka. Några idéer?

Tyvärr har jag inga tips. Jag var bara tvungen att säga; åh vad sugen jag blev! Haha. Glögg med peppisar och mögelost! Mmm, nom nom nom.

Har förresten fått tips om affär i närheten som säljer julmust så idag är det jag som sticker dit och köper på mig ett par flaskor.   
  • GossipGirl
    Zorba1980 skrev 2012-10-08 20:24:27 följande:
    Ikväll när jag var och handlade hade Allers julmagasin kommit!! Ska läsa den ikväll och mysa! :)
    Jippie! Har huset för mig själv här hemma så då blir det till att krypa upp i soffan, tända ljus, läsa Allers och lyssna på julmusik. Kanske lite julmust till.
  • GossipGirl
    Mama Mia skrev 2012-10-09 11:50:40 följande:
    Passade på att gå ner på stan själv för en gångs skull, när sambon var hemma och tog ungen. Drop in hos frissan och nu macklunch på Waynes med en stor kopp te och Allers julmagasin. Det kallar jag egentid av kvalitet!
    Låter ju helt underbart! :)
  • GossipGirl
    Tiger Af Lilja skrev 2012-10-12 09:46:51 följande:
    Någon som vet vart man kan köpa jutesäckar med GOD JUL tryck billigt, hittar bara grossister med minimum order 100 st.

?
    Enligt Allers skulle det finnas på Rusta! Men inget jag sett själv. Jutesäck med snöflingor och röd text; God jul. :) Kanske värt att kolla upp.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!