Inlägg från: GossipGirl |Visa alla inlägg
  • GossipGirl
    Emy 345 skrev 2011-09-14 16:50:27 följande:
    Nej det är 101 dagar kvar inte 100 ;)

Vaa? Är du säker? På time55 säger de 100 nämligen, haha. :) Jag har inte räknat själv alltså.
  • GossipGirl

Gud, det vattnas redan i munnen på mig ;)

Igår hittade jag ett recept på någon av julbloggarna (sjukt pinsamt att jag inte minns vilken!) men det var i alla fall brownies med pepparkaksdeg i. Alltså, har ni hört något så gott? Det ska jag göra till advent i alla fall.

Brownies med pepparkaksdeg och choklad
    200 g mörk choklad
    200 g smör
    4 ägg
    2 dl socker
    2½ dl vetemjöl
    1 krm salt
    100 g vit choklad
    Valfri mängd pepparkaksdeg

Smält smöret i en kastrull. Blanda i den mörka chokladen låt den smälta i smöret. Rör till en jämn smet. Vispa ägg och socker lätt. Rör ner chokladsmeten i ägg-sockersmeten. Blanda sedan mjöl och salt och rör ner i smeten och blanda till en jämn massa. Häll smeten i en form med löstagbar kant (ca 22 cm i diameter). Hacka vit choklad och tryck ner i smeten. Tryck ner bitar av pepparkaksdegen lite här och var i brownien. Grädda i nedre delen av ugnen i 200 grader i ca 12-17 minuter. Låt svalna och ställ i kylen. Kan frysas.

• GossipGirl

Jag hade slagit till direkt! Men jag älskar verkligen doftljus och vill att det ska dofta mycket. :) Men som frökenolson tipsar om, köp ett litet först. Eller köpt Yankee candles doftvax och en aromalampa. Mitt bästa tips! Då kan man ha hur många olika sorter som helst för de är billiga och små.

• GossipGirl
    Shadowcat skrev 2011-09-19 21:21:00 följande:
    I mitten på oktober kommer 101 ideer men sin jultidning såg jag idag
    Den gillar jag. Längtar verkligen till alla jultidningar kommer. Mina börjar bli lite slitna här hemma ;)
  • GossipGirl
    Pigelinen skrev 2011-10-04 19:46:49 följande:
    Drömhem & Trädgård kommer ut med sin Jultidning den 25e oktober... såg jag just ;)

Åh, gilla gilla gilla! Det är min favorit bland alla julnummer. :)
  • GossipGirl
    Eleonor01 skrev 2011-10-04 19:38:42 följande:
    Apotekarens julmust dricker vi hemma året runt när andan faller på :)
    Vi har en sodastream å har hittat en som säljer apotekarens alla essenser :)
    Nu blev jag lite sugen på must, mumsigt!!!
    Jag sitter och dricker must nu! Just tack vare Sodastream. Kul att du skrivit om det.
  • GossipGirl

Var på Ikea Kungens kurva idag. Jäklarns vad julgrejer de hade fått. Visste ju att de börjat men inte så pass.

Älskar den vitpyntade granen! :)

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!