Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

Idag har min käre make överraskat mig med både Amelia jul och matmagasinet jul så jag ska riktigt gotta ner mig när dottern lagt sig. Såg ett recept när jag bläddrade igenom matmagasinet som det bara skriker "nästa fredagsmys" om, "chokladrulltårta med saffranskräm"!

Idag har dottern även skrivit till tomten och hon ska posta kortet imorgon innan dagis så att det verkligen alldeles säkert hinner fram innan jul

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    BossHoss skrev 2017-11-06 10:42:31 följande:

Varför denna hysteri kring Amelias julnummer.

Vad finns där i?

Det är den mysigaste jultidningen tycker jag. Innehåller lite av varje och ofta både högt och lågt.
  • fluu
    BossHoss skrev 2017-11-07 08:19:48 följande:

hermans hednings jultidning innehåller också allt från högt till riktigt lågt. Men jag menar lite mer exakt vad är det som den innehåller?

Recept? Inredning, Pynt osv

Recept, mode, trender, julklappatips, inredning, pynt, pyssel osv. Men inte en massa halvkassa noveller och "historier från livet" som i allers och liknande tidningar.
  • fluu

Och där slutade det snöa. Men det höll på i 30-40 minuter i alla fall, say yay!

• fluu
    BossHoss skrev 2017-11-14 08:21:01 följande:
    Då kommer ju den självklara frågan

När börjar ni pynta, alltså när börjar ni sätta upp tomtar (räknar inte ute belysning)
    Någon dag efter lucia. Adventspyntar till advent och fixar granen någon dag innan lucia.
  • fluu
    molly50 skrev 2017-11-14 12:04:01 följande:
    Här snöar det fortfarande och börjar bli vitt.  smile1.gif
    Det blir det nog inte här på ett tag, det regnar och snöar om vartannat, men å andra sidan så väntade jag mig inte alls snö idag så jag är överlycklig för det lilla. Så pass att jag börjat kolla runt efter julaftonsoutfit fast jag ju egentligen bestämt mig för att vänta....
  • fluu

Yup, dålig karaktär var det ja. Nu har jag köpt julaftonsoutfit fast jag inte skulle och håller på att inhandla julpysselmaterial och julpapper från panduro. Jag skyller på snön Oskyldig

Förresten har det skett ett mirakel. Jag som inte gillar glögg har hittat en sort som jag faktiskt tyckte var jättegod. Maken fick hjortronglögg till fars dag, den var god både varm och iskall.

• fluu

Hehe, igår beställde vi granleverans den 10/12 av svärfar(han har egen skog) och de började som vanligt bitcha över att vi börjar pynta så tidigt. Då hänvisade maken till undersökningen, som länkades till här tidigare, och de blev väldigt tysta

• fluu

Utsikten från mitt köksfönster!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!