Jag längtar till jul!!!
Haha, flytande Kåvepenin?
Slajm och fröpåse stjäl jag nog rätt av. Har kört några år nu så blir lätt liknande saker varje år. Julgranspynt brukar jag också alltid ha något. Och någon ny pepparkaksform. Känns roligt då det är kopplat till en aktivitet. Sen köper jag alltid någon ny julfilm. Den får inte plats i kalendern men då kör jag skattkarta. Brukar uppskattas. Och pysselsaker går alltid hem. Förra året hade Panduro billiga julgranskulor att måla själv. Jättekul!
Hos oss säljer de lussekatter på maxi nu. Men måste erkänna att jag är lite för mycket traditionalist för att uppskatta det. Även om jag älskar julen blir jag mest irriterad när sånt kommer för tidigt. Däremot julprydnader och jultidningar blir jag glad av, planera gör jag gärna tiiidigt.
Varför har jag ingen karaktär? Jag sa tydligt åt mig själv igår att inte köpa fler julklappar till dottern, men självklart råkade jag göra precis det när jag ändå beställde julklapp åt min lilla (trodde aldrig att dessa fingrar skulle klicka hem något med Marcus och Martinus.... Blasfemi!) kusin. Men visst fattades det lite böcker i listan på julklappar som jag räknade upp....?
Jag hade tantlunch idag(dvs lunch med mamma, mormor, moster, dotter och kvinnlig kusin). Körde jultema med rödkålssallad och kyckling/marinerad tofu till lunchen och pepparkaksmums till efterrätt.
Har också börjat fundera på det här med julpyssel. Förra året pysslade vi egna julkort, men i år är jag sugen på något annat. Kanske pyssla en egen krans till dörren. För några år sedan gjorde vi en krans av lussebullar så kanske något sånt. Eller om man ska göra något med granris eller så.
Alltså.. Vad köper man i julklapp till sin 64 åriga mamma???? Kan inte komma på NÅGOT! Hon använder inte smink eller parfym. Inga intressen... VAD?!
Samma med pappa! Inga intressen och dom har ju allt!
Förra året fick dom gå på krogshow med Björn shifs..
Har ni några braiga tips??