Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

MissFrost skrev 2017-10-18 15:37:59 följande:

Haha, flytande Kåvepenin?

Yup. Som öronbarn är jag mycket bekant med den lukten och smaken Efter att ha ätit alldeles för mycket av den varan som barn så kan jag inte med lukten
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    MissFrost skrev 2017-10-18 15:37:59 följande:

Haha, flytande Kåvepenin?

Yup. Som öronbarn är jag mycket bekant med den lukten och smaken Efter att ha ätit alldeles för mycket av den varan som barn så kan jag inte med lukten
  • fluu
    Eena skrev 2017-10-18 14:56:34 följande:

Slajm och fröpåse stjäl jag nog rätt av. Har kört några år nu så blir lätt liknande saker varje år. Julgranspynt brukar jag också alltid ha något. Och någon ny pepparkaksform. Känns roligt då det är kopplat till en aktivitet. Sen köper jag alltid någon ny julfilm. Den får inte plats i kalendern men då kör jag skattkarta. Brukar uppskattas. Och pysselsaker går alltid hem. Förra året hade Panduro billiga julgranskulor att måla själv. Jättekul!

Här blir det en pepparkaksform varje år. Så var det även när jag var liten så vi äger ungefär ett ton formar nu och vid varje pepparkaksbak måste vi använda alla former åtminstone en gång, det är det lag på. Tur att vi kör på storbak.
  • fluu
    Eena skrev 2017-10-19 07:04:13 följande:

Hos oss säljer de lussekatter på maxi nu. Men måste erkänna att jag är lite för mycket traditionalist för att uppskatta det. Även om jag älskar julen blir jag mest irriterad när sånt kommer för tidigt. Däremot julprydnader och jultidningar blir jag glad av, planera gör jag gärna tiiidigt.

Här hsr det också börjat koma mycket julgrejer, både prydnader och mat. Jag skuttar till av glädje när jag ser något nytt, men vill inte köpa. Se, men inte röra;)
  • fluu
    Jeska skrev 2017-10-20 06:34:02 följande:
    Vad köper ni för julklappar till era barn och hur gamla är dem. Svåraste är att köpa till 17 åringen.
    Min dotter är 5,5(nåja, nästan sex år när det väl är jul) och i år får hon(och vi ska banne mig inte köpa något mer nu - note to self!): En bamse-kokbok, två tröjor, byxor, klänning, tangle teezer(så att man äntligen får ha sin i fred!), playmobil slottsstall, playmobil pingvingård, pyjamas, madicken-film, saltkråkan-film, bäddset, glitterpennor, inramade familjefoton

17-åringen kanske skulle uppskatta det vi vuxna i släkten ofta ger varandra i födelsedagspresent: B&B(dvs bära och betala under en shoppingtur).
  • fluu
    Vixen90 skrev 2017-10-20 19:26:24 följande:
    Haha - B&B! Vilket väldigt nyttigt uttryck! Ska bestämt önska mig det i år! smile2.gif
  • fluu

Varför har jag ingen karaktär? Jag sa tydligt åt mig själv igår att inte köpa fler julklappar till dottern, men självklart råkade jag göra precis det när jag ändå beställde julklapp åt min lilla (trodde aldrig att dessa fingrar skulle klicka hem något med Marcus och Martinus.... Blasfemi!) kusin. Men visst fattades det lite böcker i listan på julklappar som jag räknade upp....?

• fluu

Jag hade tantlunch idag(dvs lunch med mamma, mormor, moster, dotter och kvinnlig kusin). Körde jultema med rödkålssallad och kyckling/marinerad tofu till lunchen och pepparkaksmums till efterrätt.

Har också börjat fundera på det här med julpyssel. Förra året pysslade vi egna julkort, men i år är jag sugen på något annat. Kanske pyssla en egen krans till dörren. För några år sedan gjorde vi en krans av lussebullar så kanske något sånt. Eller om man ska göra något med granris eller så.

• fluu
    Eena skrev 2017-10-26 18:05:11 följande:
    Krans med lussebullar? Har du bilder? Beskrivning? Låter jättemysigt!
    Bild finns nog på google. Jag har tyvärr inte beskrivningen till hands, men jag minns att vi tog en sådan där ståltrådsgalge som vi "trädde upp" och sedan formade som en krans. Trädde på lussebullar och snörpte ihop galgen igen och knöt en rosett vid kroken. Sedan lackade vi lussebullarna så att de skulle hålla längre.
  • fluu
    Fiiee skrev 2017-10-27 13:17:05 följande:

Alltså.. Vad köper man i julklapp till sin 64 åriga mamma???? Kan inte komma på NÅGOT! Hon använder inte smink eller parfym. Inga intressen... VAD?!

Samma med pappa! Inga intressen och dom har ju allt!

Förra året fick dom gå på krogshow med Björn shifs..

Har ni några braiga tips??

Kör B&B som vi i släkten gör. Bära och betala alltså. Så får de välja själva.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!