Jag längtar till jul!!!
Åhléns här i stan har YC. Plus flera andra butiker, bland annat en blomsterbutik. Men ni kanske bara pratade Stockholm.
Åhléns här i stan har YC. Plus flera andra butiker, bland annat en blomsterbutik. Men ni kanske bara pratade Stockholm.
Två små röda luvor och en fårskinnsfäääääääll!
*skrålar*
Ni inser att det kan hända mycket med vädret på 7 veckor va? :P
Idag har vi bakat pepparkakor och lyssnat på julmusik
Jag lånar tråden för en kort fråga.
Är du nybörjare inom löpning?
Jag gör just nu mitt examensarbete på Medieinstitutet i Stockholm, där jag undersöker om det finns ett intresse för en löpträningsapp på träningskedjan Sats. Jag är INTE anlitad av Sats, resultatet blir helt objektivt. Enkäten tar 2 min och jag är enormt tacksam för alla svar!
Länk till enkät: http://goo.gl/forms/A9WMPM8nWn
På fredag outar dom julvärden! :) vem tror ni det blir?
SNÖÖÖÖAR!!!
Årets julvärd är Gina Dirawi.
Lite så jag kände också. Hon ska ju även leda musikhjälpen och mellon så det blir mycket Gina nu :P
Jag ÄLSKADE den!! Fyraårige sonen gillade den också :)
Har ni någon julstämning ännu?? Jag har noll! Trots att alla adventsgrejer är uppe. Köpt massor av julblommor och gjort fina blomstergrupper till varje rum. Mycket tända ljus osv. Julklapparna är färdiga och inslagna. Granen tar vi nog in luciahelgen..
Bor en bit utanför Växjö och här är ingen snö. Nada!
Fyraårige sonen älskar julen och den lycka och förväntan man ser i hans ögon när man pratar om tomten och tomtenissar osv är magisk. Så det bidrar helt klart med stämning. Igår satte vi upp julgardiner också så det blir mer och mer. Ska även börja julbaka, har sett några julkalendrar och julfilmer, så känslan finns där.
Men, snöbristen drar ner det. Ösregn och 5-10 plusgrader gör automatiskt att julstämningen försvinner en del tycker jag, knäppt hur mycket som egentligen ligger i snön... Men jag räknar inte med något annat än en grön jul i år :(
Ska även köpa lite hyacinter så det doftar gott hemma :)
Ja fy fasen vad detta väder ute får en att tappa mycket av julkänslan... :(
Åh, vad tiden går sakta! Jag är som ett otåligt barn och går bara och väntar på julafton. Och i år har jag planerat så bra att det knappt är något att göra nu sista dagarna:P Igår gjorde vi saffranskolan i alla fall, treåringen är en riktigt jävel på godisbakning tydligen.
Jag väntar fortfarande på två julklappar som inte dykt upp... Beställde dom den 10e så det börjar kännas hopplöst :(