Jag längtar till jul!!!
Nä, hittar inget :(
Nä, hittar inget :(
Det går utför för marabou låter det som. Först trillingnöten, och nu tar dom tbx en gammal smak som vi förmodar är julens. Bah.
Inatt tänkte jag ägna mig åt inslagning av paketkalendrar. Lillplutten är ju vaken nattetid, så likaväl som att sitta rakt upp o ner i soffan och titta på varandra så kan vi ägna oss åt att slå in julklappar!
Längre fram, när min bärsele förhoppningsvis kommer så tänkte jag ägna nätterna åt att baka.
Först ut kommer Leilas saffransbullar, så sjukt goda. Har allt hemma till dom, bara inväntar tid och tålamod.
Från den 1 dec så lägger SVT arkiv upp Ture Sventon-julkalendern.
Henrik Dorsin! Det kan fan bli bra
Petra Mede är ju komiker, och även fast jag inte direkt gillar henne annars tyckte jag hon skötte ansvaret som julvärd alldeles ypperligt!
Här är paketkalendern mamma gjorde åt oss som små, som jag nu fått överta till sonen
Sonen är nästan 3,5 till jul. Han kommer få en del lego, som han önskat sig. En Spindelmandräkt, en griffeltavla, en avenyers-pyjamas osv.
1 månad kvar till julafton idag
Sett de nya "adventlor":na? Dvs lussekatter, delade på mitten med mandelmassa och grädde... Nää.
Herregud en sån tråkig årets julklapp. För alla förväntas vara träningsfreaks som nyttjar sånt eller?
Jag brukar normalt inte tycka "årets julklapp" är särskilt roligt öht, och stämmer just aldrig in på nåt jag skulle vilja ha. Men det här var det i särklass mest trista.