Jag längtar till jul!!!
Dessutom vet jag i alla fall 2 vovvar som blir helt till sig av snö. När min yngsta hund var valp så försökte hon alltid fånga snöflingor med munnen. Det gick ju så där.....
Idag var det minusgrader (precis under nollan) när vi vaknade. Då vi bor precis vid havet (Östersjön, en kranskommun till Stockholm) så är det så jäkla rått ute! Längtar efter att isen lägger sig!
Har skapat en mapp för "Julmusik" på Spotify så alla olika julspellistor hamnar på samma ställe. Älskar att kunna göra mappar istället för egna spellistor.
Hur välorganiserat är Spotify hos er? Jag har (nu) fyra huvudmappar:
*Julmusik
*Sagor
*Barn
*Mitt namn
Och sen finns det undermappar under min egen mapp och även under barnens mapp. På min är det A-Ö där artister sorteras in och sen har vissa artister egna mappar med flera album.
I helgen ska vi ta bort cyklarna från verandan och sätta upp ljusslingorna runt stolpen.
Nu är det snart bara en månad kvar till jul. Har handlat barnens första julklapp, ishockeyspel från Stiga Så svårt i år att komma på vad de ska få
Dags att byta login screen och bakgrundsbilder på div skärmar och gräva fram julmusiken från någon hårddisk.... frågan är bara...... vilken hårddisk?
Tjänade en 50 lapp på black friday. Helt okey. Köpte EN sak jag ville ha. Blev inget mer. Känns ändå helt okey så har man inte köpt massa onödiga saker som man egentligen inte skulle ha. Jag som egentligen älskar att shoppa. Men det gäller ju hela helgen ;)
Vi har ett tunt, tunt litet lager snö här idag. Det har dock smält från några tak som solen når.
Ja just det ja
BÄSTA JULFILMEN PÅ LÄÄÄÄNGE
Är det nån här som ska laga julgodis innan jul?
Vilka sorter ska ni göra?
Nån som har något tips på recept på gott julgodis?
Ett litet udda tips till julfanatikerna som läser!
Claus av Tony Bertauski är gratis e-bok idag på Amazon Kindle och Google Play. Jag har inte läst den, vet ingenting om den förutom det som stod i mailet:
The Christmas story no one ever tells? What if Santa Claus was a courageous hero standing between his people and a sinister plot to conquer the world? Don?t miss this truly inventive novel in the holiday spirit!