Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

Av någon mysko anledning hittade jag idag en prydnadstomte i tyg bland det undanstoppade porslinet...... huh.

Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • Aniiee

I caved Gråter

Julmagasin, juleskum, pepparkakor och satsumas inhandlades idag när jag ändå var och handlade. Fux Tomte

• Aniiee

Är det för tidigt att plocka fram tvålarna med juldofter?

• Aniiee
    Beckasineen skrev 2018-10-10 17:43:20 följande:

Angående doftljus med jultema...vilka är absolut godast? Jag har aldrig varit mycket för doftljus men när jag insåg att det finns med ?juldoft? öppnade sig en ny värld för mig haha :D

Alla yankee candles julljus doftar underbart. Längtar varje år efter deras julkollektion. I år heter kollektionen Holiday Sparkle och de två ljus de har visat upp heter Icy Blue Spruce och Frosty Gingerbread, men det kan komma 1-3 till innan jul. Dessa beskriv dofta så här:

Icy Blue Spruce:
    Toppnoter: Enbär och grönmynta
    Primärdoft: Gran, svarta vinbär och snö på cederträd 
    Bastoner: Balsamgran, pudrig mysk

Frosty GIngerbread:
    Toppnoter: Kanel, vaniljfrosting och muskot
    Primärdoft: Ingefära och nejlika
    Basnoter: Pepparkaka och socker

Väntar med spänning för att få bränna ett av varje.

Annars, mina favoritjuldoftljus från Yankee Candle (som finns på deras svenska hemsida, men jag köper genom amazon uk, för... de är apdyra i sverige...):
    Spiced white cocoa
    Winter glow
    Icicles
    Bundle up
    Candy cane lane
    Christmas cookie
    Cosy by the fire

Plus några fuskisar, för de ligger under "mat och kryddor", men kag förknippar de med jul:
    Cinnamon stick
    Festive cocktail
    Home sweet home
    Spiced orange
    Star anise and orange

hashtag not spon =P
    I have a growing lack of disgust for you
  • Aniiee

Ytterligare ett tips om yankee candles (hashtag not spon) är att köpa ett paket vaxkakor på amazon uk.  De är billiga, 10 st för typ 14 £ (eller ca 17 spänn per kaka, mot sveriges 29 kr/kaka), så lätt att testa många olika. Sök på yankee candle festive mix (om någon vill testa andra dofter än jul så byt ut "festive" till "spice", "floral", "fresh" eller "fruit")

• Aniiee

EGENTLIGEN kom jag in i tråden för att säga: De har tagit in julmust i den ena av butikerna här. Dricker inte julmust själv men blev glad för min lillebrors skull för han äääääääääälskar julmust. 

• Aniiee
    fluu skrev 2018-10-14 18:19:02 följande:

Makens förjordade dopp och rödbetssallad

Haha, stor igenkäning på den känslan.
  • Aniiee

Jag såg en video på youtube igår när en tjej totalfailade att göra lussebullar. Jag vissste ärligt inte om jag skulle skratta eller gråta. Hon var inte svenska...

• Aniiee
    fluu skrev 2018-10-15 01:53:15 följande:
    Det är då man som svensk ler lite överseende, men inombords känner sig överlägsen ;)
    Jag ska se om jag hittar videon igen och kan dela.
  • Aniiee
    fluu skrev 2018-10-15 16:48:09 följande:
    Var tvungen :)
    Blä, risgrynsgröt Cool
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!