Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

Fynd i glassfrysen =)

I have a growing lack of disgust for you
  • Aniiee

Snabb recension av glassen:

Glassen i sig hade en lätt kolaton, men det smakade nästan mer "förstärkt" (inte för stark) vaniljglass. Kolan fanns där men var väldigt mild. Och som vanligt med B&Js krämig och fyllig.

Chokladbitarna (som jag hittat hittills) var samma som i alla andra sorter de har chokladbitar i, liksom "chokladkalenderchoklad" fast mörk. Mer kakao än choklad, liksom.De var också aningens stora, men ok.

Pepparkaksbitarna var typiska amerikanska gingerbread cookies, som smakar mer ingefära och en hint av muskot (och kanel också så klart) än svenska pepparkakor som smakar mer kanel och nejlika. De första bitarna jag fick var också mer kakdegsbitar som i deras cookie dough-glass, men lite längre ner var de mer krispiga bitar, som jag hade förväntat mig.

Summa summarum så var glassen god, men varje gång jag äter amerikanska pepparkakor så måste jag omprogrammera hjärnan. 7,5/10.

• Aniiee
    molly50 skrev 2018-10-17 09:38:17 följande:
    Tack för recensionen! 
    Kanske värd att prova då. 
    Var hittade du glassen? 
    På Coop. Men alla som säljer B&Js lär ha.
  • Aniiee

Jag har börjat kolla på de kommersiella adventskalendrarna. Funderar på vad jag ska köpa för några i år. Köper ni några?

• Aniiee
    Nandez skrev 2018-10-19 18:40:06 följande:
    Nej, dottern är vuxen men har beställt en kalender till mig från Glossy box
    Skrev ingenting om att det måste vara barnkalendrar. 
  • Aniiee
    Nandez skrev 2018-10-20 12:15:10 följande:
    Köp Glossy box kalender, fick den igår och det ska bli spännande att se vad alla lådorna gömmer
    Den är slutsåld.
  • Aniiee
    molly50 skrev 2018-10-21 13:04:53 följande:

Jag tycker att många av adventskalendrarna för vuxna verkar så dyra. Har sett de som kostar över tusenlappen.
    Finns det verkligen inga som är billigare? Men det beror kanske på vad de innehåller också.

Det beror så klart på innehåll och storlek. Bodyshop har en julkalender för 500 kr och en för 800 kr och en för 1200 kr. Det finns en... ehum.... vuxenkalender på coolstuffs som kostar 1500 kr. Tekalendern kostar 300 och kaffekalendern kostar 400. BareMinerals har en i år, den kostar 1000 kr. Durance (som gör doftljus, tvålar, lotion osv) har en för 700.Så, högt och lågt.
  • Aniiee
    molly50 skrev 2018-10-21 17:34:30 följande:
    Ja,precis.
    Aniiee skrev 2018-10-21 17:04:22 följande:
    Det beror så klart på innehåll och storlek. Bodyshop har en julkalender för 500 kr och en för 800 kr och en för 1200 kr. Det finns en... ehum.... vuxenkalender på coolstuffs som kostar 1500 kr. Tekalendern kostar 300 och kaffekalendern kostar 400. BareMinerals har en i år, den kostar 1000 kr. Durance (som gör doftljus, tvålar, lotion osv) har en för 700.Så, högt och lågt.
    Ok. Då finns det lite olika alternativ i alla fall. Tack för tipset! 
    Gå in på julklappstips.se/kalendrar (tror jag) så hittar du ännu fler.
  • Aniiee
    K Kalle skrev 2018-10-22 11:32:04 följande:

Nån som kan tipsa om någon trevlig adventskalender, typ med choklad eller annat i (för vuxna)? Alternativt en kalender där man kan lägga in saker själv. IKEA hade en söt och dekorativ julgran för nåt år sedan men lådor där man kunde lägga små presenter eller chokladpraliner

Åre chokladfabriks kalender är alltid fin.

Älskar ju yankee candle, så.,.... always.

Jag tror att jag ska köpa en från Bodyshop i år också......
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!