Inlägg från: litengunnarolle |Visa alla inlägg
  • litengunnarolle

Jag längtar till jul!!!

lalasmama skrev 2013-11-17 18:13:39 följande:
    Litengunnarolle: fina kort! Vart har du köpt snöflingorna? Fina!!
    Tack! Allt som korten är gjorda av är köpt på ica maxi :)
    Taninen skrev 2013-11-17 18:58:25 följande:
    Jättefina kort! Det är så roligt att få hemmapysslade julkort, blir extra känsla då ;)
    Tack!

• litengunnarolle
    Abborren skrev 2013-11-20 12:52:33 följande:
    Tips på något jul gott att baka och ge bort önskas.
    Kolor finns det ju en uppsjö av som man kan slå in fint och ge bort. Min syster brukar göra pepparkakskola till jul och slå in dem i vanligt bakplåtspapper. Enkelt, men både fint och gott :) Sedan jag man göra praliner (om du har formar för det) och lägga i någon fin ask :)
  • litengunnarolle
    Iida01 skrev 2013-11-25 20:50:20 följande:
    Vill ha tips med lite roliga/fina småpresenter till en julkalender till min sambo :) 
    Godis i en del är ganska givet då han är en riktig gottegris. Har även fixat glögg med whiskeysmak då han älskar glögg och whiskey,

Men annars? Får ju inte vara för dyrt.

Tips, tips, tips :D
    Tack!  
    Det behöver ju inte vara saker, kan t.ex "20 min massage" eller "Jag diskar hela veckan" :) Blir lite billigare då ;)
  • litengunnarolle
    Iida01 skrev 2013-11-26 08:11:51 följande:
    Ja just det, någon sådan har jag tänkt. :D 

Men är 24 dagar :O så måste ha fler små tips :D  
    Det här är vad jag hade tänkt ge min sambo (innan jag skrotade idén pga tids- och pengabrist):
    Godis, kakor/bullar, öl, trisslotter, kalsonger, strumpor (tänkte köpa flerpack och sprida ut i kalendern), en fluga, glasögonputs, presentkort till bio, fotmassage, handmassage, ryggmassage, nackmassage, 15 minuter med våran huvudkliare, diskning i en vecka, att han får välja maten och så handlar jag och gör den. Ja, det är väl vad jag kommer ihåg nu. 

Har han några speciella intressen som du kan köpa något smått till? :) 
  • litengunnarolle
    Bellsen skrev 2013-11-26 11:27:35 följande:
    Vad ska ni ge era käresta i julklapp? Vi har knappt gett varandra något senaste åren (har köpt nåt kul gemensamt istället) men nu är jag sugen på att överraska min man med nåt speciellt :) nån upplevelse vi kan göra tillsammans, tex en liten resa, weekend, konsert osv... Har ni förslag?
    Jag ska ge en presentbox med 007-parfymen, deodoranten och duschtvålen, senaste Bond-filmen "Skyfall" och en skiva av bandet "Fatboy". Han gillar Bond väldigt mycket och bandet gillar vi båda två ;) Han fyller också år i december och då ska han få ett expansionspaket till sällskapsspelet Dominion och en annan skiva av "Fatboy". 

Det finns ju flera sidor där man kan köpa upplevelser där du kan kolla :) Det jag kommer på spontant är choklad-, whiskey-, vinprovning eller liknande, beroende på vad ni gillar. Vad det gäller konserter så fick jag biljetter till Jesus Christ Superstar i födelsedagspresent av min sambo. Jag har redan sett föreställningen en gång och kan varmt rekommendera den! 
  • litengunnarolle
    Iida01 skrev 2013-11-26 20:47:46 följande:
    Jätte bra tips!! Tack tack tack :D fötterna får han hålla koll på själv för jag hatar fötter ;) men annars jätte bra! 
    Får nog börja skriva en lista! 
    Ja intresset är ju musik, hans gitarr och keyboard men det är rätt dyra saker att köpa till dit. Kanske några plektrum :D

hotellfrukost hade varit mysigt! Kanske kan lägga i lite mer "upplevelser" som vi kan göra tillsammans :D tack! 

Plektrum kan man aldrig ha för mycket av har jag lärt mig av min sambo ;)
  • litengunnarolle
    Angdev skrev 2013-12-03 10:11:15 följande:
    I år har vi satt en 500 kronors gräns på julklappar/person. Problemet är att jag inte har någon aning om vad jag ska köpa. Jag ska köpa till syster, mamma och pappa. Till min make har jag fri budget men vet inte där heller. Vad har ni köpt till era nära och kära?
    Min sambo ska få en presentbox med 007-parfymen, deon och duschtvålen, filmen Skyfall och en skiva med Fatboy. I födelsedagspresent (han fyller år i december) ska han få ett expansionspaket till sällskapsspelet Dominion och en annan skiva med Fatboy.

Min mamma och pappa ska få nyckelringar med personliga bilder (från smartphoto) och två säsonger av Kommissarie Montalbano.

Min ena systers man ska få underlägg som ser ut som små vinyl-skivor och den min andra systers fästman ska få små espressomuggar i form av kameraobjektiv. 

Min sambos mammas sambo ska få Bäcka-Markus-boken som kom som tips här i tråden (tack!) och min sambos syster ska få överstrykningspennor som ser ut som läppstift samt lite annat smått och gott som är skolrelaterat. 

Till mina systrar och min sambos mamma har jag inte bestämt mig än.
  • litengunnarolle
    litengunnarolle skrev 2013-12-03 13:09:01 följande:
    Min sambo ska få en presentbox med 007-parfymen, deon och duschtvålen, filmen Skyfall och en skiva med Fatboy. I födelsedagspresent (han fyller år i december) ska han få ett expansionspaket till sällskapsspelet Dominion och en annan skiva med Fatboy.

Min mamma och pappa ska få nyckelringar med personliga bilder (från smartphoto) och två säsonger av Kommissarie Montalbano.

Min ena systers man ska få underlägg som ser ut som små vinyl-skivor och den min andra systers fästman ska få små espressomuggar i form av kameraobjektiv. 

Min sambos mammas sambo ska få Bäcka-Markus-boken som kom som tips här i tråden (tack!) och min sambos syster ska få överstrykningspennor som ser ut som läppstift samt lite annat smått och gott som är skolrelaterat. 

Till mina systrar och min sambos mamma har jag inte bestämt mig än.
    Och så var det ju mina systersöner också! De ska få leksaks-kaffekokare och brödrost samt en varsin ljudbok :)
  • litengunnarolle
    Gelis skrev 2013-12-03 16:20:04 följande:
    Jag har svårt att få julfint i badrummet. Hur gör ni i badrummet?
    Jag har röda handdukar, röda och gröna badlakan, tvål med pepparkaksdoft och ett doftljus som luktar "spicy". Inte så mycket kanske, men det är ändå lite mysigt :)
  • litengunnarolle
    Ann Lee skrev 2013-12-09 19:39:37 följande:
    Hihi! Jag kan komma och länsa lite!
    Var det något speciellt som gick åt bra? Tips tack, ska själv ha två mingel i helgen!
    När bjudit på julgotta brukar saffransbiscotti vara väldans populärt. Speciellt bland de som inte vill ha sötsaker :)
  • litengunnarolle

Idag har jag bakar lussekatter och saffransbullar med min mamma :) Igår gjorde vi knäck också, men den blev så hård att det nog blir en ny omgång imorgon...
  • litengunnarolle
    Abbe83 skrev 2014-11-21 08:47:46 följande:

Jag har börjat köpa julklappar och slagit in flera stycken, tycker det är jätteroligt att både köpa julklappar och slå in dom. Beställde nya presentpapper och presentband från Lagerhaus. Har några julklappar kvar att köpa men vet vad jag ska köpa till alla förutom våra katter och hunden. 
    Ni som har husdjur brukar ni köpa julklappar till dom? Vad ska ni köpa i så fall?
    Mina mamma tycker det är knäppt att jag både köper julklappar och födelsedagspresenter till djuren. Men för mig är det självklart att köpa presenter till alla familjemedlemmar. 

Jag har tänkt köpa någon "finare" burk med mat till våra katter :) Leksaker och dylikt har de redan i massor. Funderade först på att köpa någon bädd till dem, men de tycker så mycket om att ligga på en av våra filtar så jag tror inte den skulle bli använd :)
  • litengunnarolle
    molly50 skrev 2014-11-29 16:16:45 följande:
    Härligt! Jag gick med på en gång!
    Vad kul! :) Om du har några jultokiga vänner på fb kan du ju bjuda in dem med ;)
  • litengunnarolle
    LCG skrev 2014-12-01 04:34:23 följande:
    Åh, vad roligt!
    Har precis begärt inträde i gruppen!
    Nu har jag precis godkänt några till!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!