Inlägg från: litengunnarolle |Visa alla inlägg
  • litengunnarolle

Jag längtar till jul!!!

Jag har kommit igång ordentligt med mina julklappsinköp/planer, men precis som alla år har jag vissa problem... Jag har lyckats lösa två av mina vanliga "problem-personer" så nu är det bara en kvar. Så någon här kanske har någon idé?

Det är min systers man som är 31 år. Har två barn och jobbar på Peab, har varit militär och har ett intresse för fakta runt krig och för att snickra. Men han har en massa böcker och filmer om krig och dylikt och alla verktyg han kan tänkas behöva. Han brukar få böcker eller kläder av mig, men det känns så tråkigt... Eftersom jag är student är inte ekonomin den bästa så jag har tänkt mig något för högst 200-250 kr. Några idéer?

• litengunnarolle
    Koppkaka skrev 2012-10-16 12:11:29 följande:
    Litengunnarolle, presentkort? Upplevelse i form av något krigsmuseum eller liknande?
    Ja, får kolla om det ligger något i närheten av där de bor.
  • litengunnarolle
    kickan89 skrev 2012-10-20 15:53:08 följande:
    Ni som börjat köpa julklappar redan, hur gör ni om det blir dubletter? Det hinner väl bli försent att byta efter jul? Jag är sugen på att börja handla men är rädd att jag ska köpa likadant som någon annan eller att de ska hinna köpa samma sak själva innan jul och att det inte går att lämna tillbaka då...

Har i alla fall börjat lite smått med hemgjorda julklappar, två par raggsockor är virkade, och en tubhalsduk (som nog iofs blir födelsedagspresent eftersom lillasyster fyller år 23 november). Har även köpt en film till ena syrran och några småsaker som benbärmare, lilla My mockasiner, en tröja och en film till dottern.

Tur att jag har fått handla presenter till dotterns födelsedag som är nu i november iaf, så slipper jag få så mycket julklappsabstinens haha. Har dessutom turen att hon tycker om kläder och skor så får köpa lite sånt kul med ;)