Inlägg från: litengunnarolle |Visa alla inlägg
  • litengunnarolle

Jag längtar till jul!!!

Kramardig skrev 2012-11-02 09:44:08 följande:
    Någon som funderat på julkläder till oss vuxna? Vill hitta något jag känner mig riktigt fin i och julig :)
    Jag har tänkt att jag ska försöka hitta en röd klänning i år, brukar annars ha svart klänning med röda strumpbyxor... Förra året hade jag en grå klänning och röd bolero, kände mig riktigt fin :)
  • litengunnarolle

Hela dagen har jag gått och klurat på julklappsrim idag... Och insett än en gång hur dålig jag är på det! Det är därför jag ville komma igång med det så tidigt som möjligt i år, annars kommer jag sitta i sista sekunden och så blir det inget. Det var ju faktiskt jag som införde traditionen i min familj. Tyvärr insåg jag att alla andra var mycket bättre på det än jag... Men i år ska det bli andra bullar! ;)

• litengunnarolle
    molly50 skrev 2012-11-03 23:12:54 följande:

Min mormor var expert på det där med rim och jag har försökt föra det vidare. Så behöver du hjälp så fråga så ska vi se om jag kan hjälpa dig.
    Åh, tack! Om jag kör fast ska jag definivt be om hjälp! :)
  • litengunnarolle

För några dagar sedan slog jag in lite julklappar. Satsar på att ha några få fina papper istället för tusen olika som jag brukar. Det kliar redan i fingrarna att få slå in mer!

• litengunnarolle
    Muuulin skrev 2012-11-09 11:09:04 följande:
    Vilka fina klappar! Vart har du köpt det där "GodJul"-pappret? :) 
    Tack! :) Alla pappren har jag köpt på lagerhaus (4 för 100 kr). De hade fått in jättefina papper och snören och adresslappar ^^
    Eena skrev 2012-11-09 11:16:08 följande:
    Åh vilka fina klappar, Litengunnarolle!

Jag har börjat känna lite stress, det är trots allt bara tre veckor kvar till första advent och jag har bara halva kalendern klar till barnen och har inte börjat baka eller pyssla med adventspyntet... Måste nog på allvar börja ta tag i detta. Åtminstone göra upp en ordentlig plan!
    Tack! :)

• litengunnarolle
    molly50 skrev 2012-11-09 13:23:42 följande:
    Vilka fina paket! Vart har du hittat de där fina papperen?
    Tackar :) På lagerhaus hittade jag alltihopa ^^
    Carolaj83 skrev 2012-11-09 16:07:32 följande:
    Pudel-jobbar första advents helgen så jag kommer börja 25 nov o sen smyg fixa hela den veckan

litengunnarolle-åhhh vad fint, vill oxå slå in nu men det funkar inte med min amningshjärna måste se allt jag köpt tills jag är klar, haha

skruttarnas mamma-det julpappret var poppis här hemma förra året så jag blev så glad igår när jag såg att dom hade det iår igen
    Haha, ja, jag har skrivit en lista över vad jag har köpt och hur det paketet ser ut så jag ska ha lite koll ;)

• litengunnarolle
    5by5 skrev 2012-11-11 07:37:41 följande:
    Har ni några tips på billiga saker till en presentkalender? Barnen är 5 och snart 2. Ska kosta runt 10-20 kr och gärna juliga...
    Juligt småpynt finns ju lite överallt till ett ganska billigt pris, t.ex Åhlens. Juliga kläder typ strumpor, vantar, mössor etc. Hittar man inte det billigt i affären så kan man ju titta på tradera. Ett pussel med juligt motiv kan man ju ge några bitar per gång. :)
  • litengunnarolle
    sassus skrev 2012-11-12 08:33:58 följande:
    Är det någon som vet vart jag hittar billiga glöggmuggar?
    Jag köpte på ica maxi förra året, de tyckte jag var jättefina och inte så dyra :)
  • litengunnarolle
    Pigelinen skrev 2012-11-28 18:41:39 följande:

Skruv och plåster var ju jättekul, undra om de har någon första hjälpen låda????

Startset är inte aktuellt, han är inte de minsta sugen på att flytta ;) Han fick endel när han tog studeneten men han vart nog mer sur. han bor i en friggebod i trädgården hos syrran, rätt bortskämd så varför flytta;)

Pennor är hon för liten för, hon ritar på ALLT;) Pärlor vore ju något då de vi har dagligen åker upp i näsan...
    Ja, bland annat lagerhaus har ju söta första hjälpen-lådor och sedan är det bara att fylla den med lite smått och gott (och roligt)! :)
  • litengunnarolle

Idag drack jag första glöggen och smakade första pepparkakan och skumtomten! Det bjöds på adventsfika i lärarrummet på min praktikplats :)

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!