Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

BossHoss skrev 2017-12-18 14:27:16 följande:
    Skall köpa ett par varma sköna inneskor/tofflor mm till frugan som alltid är kall om fossingarna, något tipps?
    Äkta fårskinn från shepherd of sweden.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Aniiee

Min lillasyrra med familj kom ut till "julstället" idag, hon, hennes kille och deras baby =) 

Syrran sa "Vet du var julkänslan sitter? I tårna. Särskilt när det snöar." (och elak som jag är tänkte jag "vi har reumatism i familjen, förmodligen det du känner" Demon). Nä, men mitt svar var; "min julkänsla sitter nog mer i håret." Och jag vet att min lilltjej (brorsans yngsta) har julkänslan i magen.

Så jag måste fråga: Var sitter er julkänsla?

• Aniiee

Dagens inköpslista:
    3 kg rågsikt
    2 hg jäst
    4 kg vetemjöl
    1 flaska mörk sirap
    1 flaska ljus sirap
    1 pkt korngryn
    1 liter grädde
    2 liter mjölk
    1 pkt kakao
    1 flaska konjak
    18 ägg
    1 burk malda nejlikor
    1 pkt florsocker
    2 färska kycklingar

Vad tror n jag lagar för julmat idag?

• Aniiee
    BossHoss skrev 2017-12-19 16:02:04 följande:
    JulPizza?
    Det är gott =P

Men, nä....
  • Aniiee
    UllaKestin skrev 2017-12-23 07:37:33 följande:

Tycker om julen, men det var bättre förr. Idag. S j u k t överdrivet. Uttjatat i reklamen, för mycket av allt. Ogillar verkligen dessa människor som köper galet mycket julklappar och för galna summor. Tomten. Förr kom tomten på julafton - punkt. DÅ var det spännande. Idag börjar man prata om tomten i oktober, han/hen finns på varuhus, julmarknade mm mm!

Ett enormt vraseri med mat.

LAGOM är bäst och ge barnen av er TID istället för att stressa runt och hitta julklappar. Har sett barn som fått tiotals julkappar eller mer. Vad är det MED folk?

Det är med folk ungefär som det var på 80-talet och framåt..... Inget nytt under kjolen, direkt.....
  • Aniiee
    UllaKestin skrev 2017-12-23 07:37:33 följande:

Ett enormt vraseri med mat.

vad betyder det, förresten?
  • Aniiee

Ja, dags att börja ögna den här tråden igen..... Den värsta värmeböljan är ju över så det går faktiskt att drömma om vinter och jul nu igen. Dags att börja undersöka julkalendrar, julfilmer. Snabbkoll efter filmer som kommer i år så har jag hopp för Nötknäpparen och fasar för Grinchen, men The Cumberbatch, så man vet aldrig. Sen kommer det ju en hög filmer i November och December som inte är på jultema men ändå bör ses.....

Nu ska jag försöka lista ut egengjord doftljuskalendern till min systerdotter. Hon har blivit lika tokig i doftljus som jag är så syrran bad mig göra en. Ni som har ungar i 10-årsåldern, vad säger ni om värmeljus på vardagarna, votivljus till adventerna och en medium jar på julafton? Skulle ni säga att det blev för mycket/för lyxigt/dyrt? Alla olika eller några samma? All the thoughts......

• Aniiee

Jag var inne en sväng och kollade om Annas hade någon ny spännande smak på sina pepparkakor inför årets julrush. Ingenting där, men hittade "omröstningslistan" på deras facebook. Förra året var de ju lakrits och, nä, jag gillar ju inte lakrits.

Sen är det lite synd att det är en jävla massa tjat (negativitet) om palmolja i alla deras kommentarsfält, men hey, man kan inte få allt.....

• Aniiee
    Nandez skrev 2018-08-11 19:22:59 följande:
    Spännande med nya smaker
    Håller med. Hade faktikst inte koll på att de haft limited edition innan förra årets lakrits, och då är jag ändå en sucker för att testa nya smaker och sånt. 

De man kunde rösta på inför i år var:
    Vanilj
    Citron
    Espresso
    Salt karamell
    Hjortron
    Chili
    Chokladmint

Personligen skulle jag välja salt karamell, hjortron eller chokladmint. Vanilj känns för plain, citron för sommrigt, espresso går bort för jag gillar inte kaffe och chili känner jag skulle kunna bli alldeles för många skarpa kryddor så det hela drunknar. Men så tänker jag.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!