Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

Lite smygstart...

Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Aniiee
    Fiiee skrev 2017-11-19 15:11:21 följande:
    Njaaa.. svårt faktiskt.. Ingen här som direkt gillar någon av dom. Men likförbannat handlar jag minst en paradisask! Det hör liksom till att ställa fram hos oss på soffbordet den 23:e..
    Jag har en känsla av att du inte är ensam om det.
  • Aniiee
    Eena skrev 2017-11-19 21:20:41 följande:

Idag blev jag klar med barnens paketkalendrar. Drack glögg, lyssnade på julmusik och slog in paket. Så nu känner jag äntligen att julkänslan är här igen. Jag har varit lite svårstartad i år.

Så nu är det dags att börja baka inför första advent. Någon som har några roliga förslag på fika/snittar?

Sött: Saffransmazariner, apelsin- och chokladrugelach, blondies med krossade polkagrisar, ett urval tryfflar eller praliner (eller båda), julwhoopies, kak-käppar, klenäter, juliga thumb prints, juliga chocolate chippies..... kan hålla på i en evigh känner jag, så stannar där....

Mer matigt: Ost- och skinkbullar, gärna på vörtbrödsdeg. Men sen tog det stopp för tillfället för jag har nog för mycket sötsaker i skallen =P
  • Aniiee
    BossHoss skrev 2017-11-20 07:59:31 följande:
    NEJ det skall va svensk musik
    Nä, jag skiter fullständigt vilket språk de sjuger på, det är ju bara samma låtar ändå.....
  • Aniiee
    BossHoss skrev 2017-11-20 08:26:14 följande:
    I sthlm med
    Lite grann i alla fall.... och på onstag är den borta igen.
  • Aniiee
    hjärtat06 skrev 2017-11-21 08:07:07 följande:

Så avslöjade de det: Årets julklapp är visst Elcykeln.. 

Eh........ jag brukar tycka att årets julklapp är helskumma grejer, men wtf?
  • Aniiee
    Eena skrev 2017-11-20 21:48:05 följande:
    Åh, mycket spännande som jag inte provat innan. Brukar ha ett gäng samma som jag älskar och några nya grejer varje år. Men var hittar jag recept på allt...?
    Lite googling, eller så kan jag dela med mig om det är något särskilt du är nyfiken på =)
  • Aniiee
    MissFrost skrev 2017-11-22 18:23:28 följande:

En fråga: pyntar ni i alla rum? Jag kom på att förutom badrummet (som jag inte vet hur jag ska pynta) så pyntar jag inte i mitt sovrum. Eller jag har julgardin och en ljusslinga i fönstret  och inget mer Förvånad. Men i år ska det bli ändring på det tänkte jag Flört

jo, vi pyntar alla totalt 7 rum, då inklusive hallar.

btw, jag vart in på second hand-butiken idag och köpte en ny... eh.... gammal... elljusstake modell lite större. Vardagsrumsstaken gick i golvet förra året.... De hade ganska roliga gamla julprylar.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Aniiee
    MissFrost skrev 2017-11-23 20:24:33 följande:
    7 ggr per år? Förvånad Här blir det två ggr per år som mest Flört
    När jag var tonåring bytte vi gardiner 1 gång i månaden......Oskyldig
  • Aniiee

Sias kladdkakeglass, smulade annas pepparkakor och ljumma, kryddade, sockerlagsvända mandarinklyftor. Vad sägs om den?

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!