Jag längtar till jul!!!
Snöat* Heter det....
Snöat* Heter det....
Jaså den här tråden har lyft sitt fula tryne? Love it! Jag vill också ha jul! Hoppas på smällkall vinter mellan oktober och mars, men isf får jag väl flytta till grönland.....
Börjar bli ditåt nu att man längtar igen. Jag längtar efter årets jul-doftljus från yc. Förra årets var riktigt bra, ju, så hoppas på mer
För resten, alla julfanatiker!
Som en del av er kanske har sett så har jag en filmklubbtråd här på FL (dit är ni alla välkomna, btw), och jag tänkte, naturligtvis, att jag sparar julfilmerna till i jul (v 48-52), MEN... hittills är det bara 12 filmer på julfilms-listan. Så jag skulle bli jätteglad om ni ville tipsa mig om julfilmer som jag kan lägga till på listan (PMa helst). Gärna svenska filmer, för sånna är jag så dålig på, men vad som helst annars. Amerikanska, brittiska, franska, italienska, tjeckiska, tjottahejtiska, whatever
Så blir jag glad.
Jag sitter med Vår Julkokbok och ska göra en liten databas över recepten. Det jag för tillfället skriver är priset/portion och vad det skulle kosta att inhandla alla ingredienser.
Om NI fick tillgång till databasen, vad skulle ni vilja att man skulle kunna sortera efter? (kalorier? näringsinnehåll? GI?)
Om det går ihop för mig så är jag helt klart villig att dela med mig av databasen.
Jag funderade på julbullar när jag var ute och gick härom dagen. Vad tror ni om att göra saffransbullar fyllda med pepparkaksdeg? Borde inte det kunna bli gott?