Jag längtar till jul!!!
Nu har jag bestämt vad årets nyhet på julbordet ska vara : egengjord hovmästarsås! Brukar ha den från ica annars.
Nu har jag bestämt vad årets nyhet på julbordet ska vara : egengjord hovmästarsås! Brukar ha den från ica annars.
Jag tycker att det är så svårt att hitta på julgodis att baka som jag kan äta. Jag är allergisk mot mjölk och choklad. Jag har ju alltid skumtomtarna och polkagrisarna,men de är ju köpta.
Har ni några tips?
Idag när jag gick förbi panduro hade de julpyntat överallt i affären och i skyltfönstren = stämning!
Längtar tills jularna i framtiden när jag kan julpyssla med vårt kommande barn Sambon är tråkig och vill inte pyssla.
I veckan ska jag nog leta upp nåt recept på nån saffranskaka. Jag kan inte stå emot mina craving nu när jag är gravid :P Visserligen är det egentligen lussebullar jag vill ha,men har princip mot att äta det,pepparkakor,julmust och skumtomtar innan första advent. Svårt att hålla sig,haha!
Nu har jag fått lägga till ännu en kaksort på "baka-listan". Polkacookies som jag hittade i Amelia jul såg ju bara för spännande ut:P
Men som någon annan sa så var Amelia jul i år ganska tråkig.
Jag läser fortfarande ur det bästa Amelia jul någonsin,den från 1999 ;)