Jag längtar till jul!!!
Julkänsla!
kokar risgrynsgröt och saftsoppa här hemma :)
Julkänsla!
kokar risgrynsgröt och saftsoppa här hemma :)
oj, var ett tag sedan jag skrev men här är det fullt upp!
julklapparna är införskaffade och inslagna. Kvar är att sätta snöre och fixa etiketter och rim på paketen. Pepparkaksdeg är satt och ska gotta sig i ky len i två veckor så till första advent blir det pepparkaksbak. Julkorten framkallade och stoppade i kuvert och adresserade. Julbaket planerat, julmaten planerad och handlingen till detta planerat (inte alls kontrollfreak).
Skulle vilja ha massor med nytt fint pynt och nya julgardiner men i år är plånboken liten så jag går mest och suktar och planerar vad jag ska göra.
Men nu vill jag ha kyla och snö!
Jag hittade en äppelglögg under veckans handling, det lät spännande och gott så den åkte ner i vagnen!
Pepparkakorna bakade, hallonkolan kokad och paketerad och twix-kakan är bakad. Lussebullar med mandelmassa, apelsinskal och glöggrussin är också bakade. Julen är bara 24 dagar bort! Nu längtar jag!
Vilka tre julgodissorter kan ni inte leva utan?
Vi blir bara tre i jul och jag brukar alltid göra så mycket godis att det räcker till mars så i år tänkte jag dra ner på det men det är intressant att se vad andra har för tre favoriter!
är det någon som vet när typ rusta, lagerhaus, öob börjar ta in julpynt?
Är på jakt efter nya gardiner i år, en ljusstake till bordet och så lite "krimskrams" så klart! Det går alltid att fylla på förråden ;)
Hjälp! Jag hittar inte mitt recept på peanutbutter cups som jag brukar göra till jul. Någon som brukar göra det som har ett?
Säkert varit uppe förut men jag letar bra sidor (måste inte vara svenska) med snyggt julpynt/julgranspynt att köpa. Vart börjar jag leta?
Jotex,Linea,Ellos t ex.