Jag längtar till jul!!!
Här har ni en till som älskar julen och i år kommer bli första julen med barn i huset!
julgranen (i plast är allergisk) åker upp redan första avdvent och får stå där och tindra så fint hela december. Julgardiner som värmer i mörkret och pynt som gör mig varm och glad. Glögg och pepparkakor. Julgodisbak och varm choklad. Julmat i massor (gjorde en Jansson förra lördagen och det var så gott).
Måste börja fundera på färgtema.
Vilken färg ska julklapparna har i år? Hur mycket snöre till måste jag köpa? Kanske rött och vitt?
Hur ska julkorten se ut? Ska vi ta på lilleman och skicka ett sånt där kort som en del älskar och andra hatar?
Vilket färgtema ska granen ha? Rött vitt och halm? Fast förra året hittade jag inga fina halmsaker att hänga i granen! Om någon vet var det finns så berätta gärna!
Enda smolket i bägaren är att min far och han fru har bestämt sig för att de inte vill fira jul för julmat och julklappar är dyrt så istället tar de mina två halvbröder och åker till teneriffa. Avis? Även om jag aldrig fått en resa av min far så faktiskt inte jag vill fira julen hemma! Bara väldigt besviken att de skiter i julen då det är min fars barnbarns första jul...
Tur att jag har en härlig svärfamilj som älskar julen och en mamma som bara längtar till vi kommer juldagen och lagar kalkon tillsammans!