-
man köper den ju ändå bara för att få lite julstämning men nog kunde dom försöka variera innhållet lite från år till år kan man ju tycka,mammact skrev 2010-10-12 18:07:35 följande:Jag har allers julmagasin här hemma nu. Maken kom just hem med den. Ja, lillabus81 måste säga att de senaste åren har den varit sig ganska lik med bara lite förändringar, men,,,,,
-
jo men det är ju en tidning som kommer ut med endast ett nr per år och innehållet var ungefär som förra året.CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-10-12 20:40:20 följande:Rätta mig om jag har fel nu för nu är jag ute på ordentligt djupt vatten, jag kan inget om det här. Men är det inte så att julspecialtidningar främst är till för dem som inte i vanliga fall läser tidningen? Som kanske köper den i lösnummer (prenumeration?) och använder den som inspiration?
Då är det ju nästan tvunget att visst innehåll är samma, det finns ju inte obegränsat med sätt att göra julgardiner eller sätta upp granen (om det nu är det som tas upp).
Jag fick den tanken när jag tänkte på hur det är med vissa andra tidsskrifter och deras specialutgåvor.
det var så jag menade. visst finns det inte obegränsat med sätt att binda en krans tex men man kan ju variera inspirationsbilderna till något som ser en aning annorlunda ut än förra året tex. -
När var det ikea börjar med julen?
Igårkväll när vi åkte hem så började det snöa hos oss här på småländska höglandet men inte kom det många flingor alls.
-
Idag var vi till ikea och mycket riktigt var det ful jul där. Blev ett par grejer från julsortimentet. Bland annat jättefina glasglaskor till saft med snöstjärnor på Älskar julen och blir helt lyrisk när det lackar mot jul
-
haha oups ja det skulle vara FULL JUL fast en del saker var faktiskt så att det passar in på FUL JUL istället.Bjornis skrev 2010-10-16 21:01:53 följande:ful jul? Haha. Förstår att det skulle stå full jul men det var roligt.
Ja, SLOM är schysst att de tryckt stjärnor på. Har svårt att försvara ett inköp för min man då jag redan har 3 st såna flaskor ur vanliga sortimentet men prompt vill ha en till med stjärna på!
Köpte en BURKEN burk med stjärna på istället. Burkar vet han iaf att det brukar bli nåt gott i framåt jul så det var OK. Hehe.
Blev dock väldigt besviken när jag gick in på Åhléns idag med hopp om att hitta julsaker men inte en pryl!?!? Suck. Fattar de inte? Hehe.
På "mitt" IKEA är en del av julsortimentet nästan slut redan. Fått låga kvantiteter i år och säga vad man vill om att vi plockar fram julen tidigt men folk handlar faktiskt ändå! Men så finns ju VI (i såna här trådar) och då förstår man!
Idag köpte jag också första flaskan julmust på hemköp, smuttar på ett glas nu! Mmmm...
Muuulin: Skönt att höra att det finns fler som sätter upp ljusstaken en vecka innan 1:a advent!
ikea har ju ofta rätt udda julsortiment. -
Tror faktiskt att jag snart är klar med alla mina julklappar
-
Vi fortsätter på denna tråden eller? Varför startades en likadan föresten?
-
jamen det verkar som om denna tråden är den som fortsätter så då pratar vi väl på härMariohn skrev 2010-10-18 12:24:59 följande:Haha jag vet inte. Jag såg nu att jag lät väldans otrevlig. Det var inte riktigt meningen jag förstod bara inte vad meningen var med att starta en exakt likadan och länka till den i en befintlig tråd. Jag har det bra här och tycker att det är kul att denna varit igång sedan jag startade den i juni redan. Det är kul att se hur det droppar in fler jultokar
-
Åh lisebergs jul måste ni uppleva. Så himla mysigt. En del karuseller är öppna men långt ifrån alla. Ett år när vi var där hade dom tema norrland så det fanns riktiga renar att titta på Massa gott till julen finns att köpa och stämningen är oslagbar ÅK DIT
-
Här är det nu vitt på backen. Har kommit ett par centimeter snö under natten och morgonen. Alltså snön kunde faktiskt ha kommit lite senare i år om jag fick välja men men.