-
lät riktigt vackert fast jag har nog inte råd med linneservetter, kan ju ta linnelook på vanliga pappservetter som budgetförslagMrsTM skrev 2011-11-17 14:06:51 följande:Vita linneservetter kanske? Med servettringar i antingen fattigmanssilver eller enkla av hampasnöre. Stick gärna in en liten grankvist i varje ring!
-
Både ica och konsum har jag sett har lussekatter. Tänker köpa till första advent och baka själv till lucia
-
tack för bra tips, kan ju kika efter sånna på loppisPigelinen skrev 2011-11-17 16:35:23 följande:Kan man ibland hitta billiga på loppis el secon hand. Riktiga tål kokning. Mamma köpte linnedukar till oss när vi skulle gifta oss för bara en liten slant, sen kokade hon de så att de var helt rena.
Linneservetter har vi även ärvt av min mans mormor, det var ingen annan som ville ha dem, och jag älskar dem, så charmigt att duka med "riktiga" tycker jag.
Nu har jag lagt in bild på mina valnötter fr trädgården i min blogg, ska använda lite till julgodis men funderar även på om jag ska göra något mer, förslag? -
Jag pyntar allt den första advent men eftersom vi inte kommer va hemma den dagen kommer allt åka fram nu i veckan efter lite julstädTussilussan skrev 2011-11-18 09:16:44 följande:Nästa helg är man borta så det blir å dra fram julen redan till veckan!
När tar ni fram allt? -
Nu har vi kommit hem från tjolöholms julmarknad. Jättemysig och mycket grejer med oss hem. vildmarksglögg och pepparkaksfudge bland annat.¨
Jättenöjd med marknaden men som på alla sådana tillställningar så är det väldigt dyrt att äta och fika så då får man ha med sig stora plånboken om man är fler.
-
kolla den här julvideon, va ja skrattade
">
-
Nu är det jul här i mitt hus. Lägenheten är julifierad med tomtar, ljus gardiner med mera. Nu kan man bara mysa på söndag och fira första advent i lugn och ro
-
min syster hade köpt på matjätten (ica) för 7,90 påsen. icas eget märke och det har ju alltid varit bra saffran.Tussilussan skrev 2011-11-25 12:13:25 följande:Var ser ni att alla butiker brukar ha bra priser på saffran?! Har inte sett en enda..
-
Igår bakade jag lussekatter så passande första december.
Tyckte att julkalendern verkar lovande i år faktiskt
-
Igår var jag på första julbordet. MUMS!