Inlägg från: VildVittra |Visa alla inlägg
  • VildVittra

Jag längtar till jul!!!

Jag börjar nog på onsdag tror jag, byta gardiner i kök och grovkök...sen så smått börja med adventsljusstakar, stjärnor och bollar.

På fredag ska vi och köpa utomhusgran och handla en del julklappar så vill vara klar då så allt är fädigt på fredagkvällen =)

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • VildVittra

Har fixat grovköket = Julgardiner och adventsstjärna
    Har fixat tösens rum = Ljusgardin med små stjärnor på och adventsstjärna
    Vardagsrummet = Adventsljusstake i mässing med små mässings-glorior på och en ljusboll på vardera sidan. Har liksom tre fönster på raken så ljusstaken i mitten fönstret och bollarna i fönstrena på sidan om.

Kvar:
    Sonens rum = Adventsstjärna och röda julgardiner med gröna omtag
    Vårt sovrum = STOR röd adventsstjärna
    Inglasad balkong = Ljusnät
    Köket = Julgardiner, ljusgardin, adventsljusstake, röd plastduk (fast den ser ut och känns som tyg), adventsljusstake till köksbordet med stearinljus, kalenderljus mm.
    UTE = Utomhusgran med klassiska ljus OCH ljusslinga, Tre stycken dekorations ljus-träd att sticka ned i marken

PUH!!!! NU ska jag vila i allafall.

Kram alla

• VildVittra
    MamaPapa skrev 2011-11-28 19:32:01 följande:
    Idag har en ljustomte flyttat in i vårt uterum !

SÖT!
  • VildVittra

Köpte gran på Bauhaus - Kungsgran för 199 kr plus 100kr i återbäring i mellandagarna vilket passar oss bra då vi ska köpa ett nytt lysrör till köket då.

Ska ju ha vår gran till utomhusgran men först stormen och nu regnet gör att vi inte satt upp den än, den ligger på uteplatsen. I går när vi provade ute-julgransbelysningen funkade den inte heller...SUCK!!!

• VildVittra
    Tussilussan skrev 2011-11-29 13:13:27 följande:
    Kan man köpa julgranen fastän den inte ska upp förrän dan före julafton?
    Klarar den sig några veckor i en hink med vatten i uppvärmt garage tro?
    Vad jag har hört är det bäst att ha den kallt tills det är dags att ta in den....då går den liksom i dvala.
    Sen hugga ett nytt snitt på den när ni tar in den så den har nya vener att ta in vatten i....

men det är vad jag har hört...jag kan ha fel.
  • VildVittra

MIn man har kokat knäck...super goda blev de...precis som jag vill ha dem..med malen mandel (inte mandelbitar i). Dubbelsats gjorde han men vet att jag måste ställa undan dem djupt in i kylen om det ska finnas några kvar tills jul.

I GÅR fick vi äntligen upp utomhusgranen!! Den blev jättefin =)))

ELF i kväll då..har aldrig sett den och vi ska vi se den tillsamans, blir vårt helgmys i dag.

I morrn tänkte jag baka en saffranskaka till adventsfikat med andra ljuset tändning.

Skulle ha åkt till Tofta julmarknad men bilen har fått fnatt och har ljusen PÅ hela tiden (ELFEL??) och regnet öser ned så vi siktar på nästa helg i stället.

Trevlig helg på er / Kram

• VildVittra
    MrsTM skrev 2011-12-07 11:15:05 följande:
    Nu har jag fått världens bästa julklapp, ett plus på stickan!! Skrattande
    Nej men vad säger du?
    Va KUL!!!

GRATTIS!!!!
  • VildVittra
    Lilla Liljan skrev 2011-12-10 19:09:32 följande:
    Hej alla julälskare!

Jag är på jakt efter en mistel, vet någon var man kan få tag i en? Den får gärna vara i plast. Skulle vara så fint att hänga en i dörröppningen till vardagsrummet. =)
    Vet att blomsteraffärer brukar ha riktig mistel till jul...plast...no idea sorry
  • VildVittra

Övertalade tillslut mannen om en gran MÅSTE vi ha ändå.
    Han gick med på att köpa en billig på ÖochB och åkte tom. och köpte den.
    Satt ihop den med men nu är det upp till mig att fixa grenarna så det ser UT som en gran också och sen ska vi pynta den.

*****HAPPY MOMMY*****

• VildVittra
    RocketQueen skrev 2011-12-29 12:11:25 följande:
    Haha semlor är ju min grav.craving! Har varit sugen sen oktober och nu äntligen finns dom överallt! Och jag ska äta upp alla semlor jag kommer över!
    ??? gör dom?

Vart då?

haha
  • VildVittra

Min jul varar tills 20de a knut..13 jan =) Utebelysningen får dessutom lysa HELA jan ut.
    Jag är inte alls trött på det än...funderar tom. på att tina den andra julskinkan som huserar i frysen.

=))))

GOD JUL!

• VildVittra

*har tappat minnet* Vilken är den ANDRA julmarkanaden måste måste åka på om man bor i Gbg...Thjolöholm har blivit tradtion men den andra...nån herrgård har fallit ur minnet.....nån av er Göteborgare som kan påminna mig...*säg nu inte Liseberg!!!!*

Tacksam för hjälp 

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!