Inlägg från: VildVittra |Visa alla inlägg
  • VildVittra

Jag längtar till jul!!!

Köpte årets första julklapp i går.
    Blev till min mamma, barnens mormor...hon var här förra veckan och blev så kär i en svart långkjol med lila mönster på...men tyckte inte hon hade råd. Bra tänkte jag innom mig och stack dit och köpte den när hon åkt hem. Hon bor 45 mil härifrån så ingen risk att hon ändrar sig och köper den ändå.

Hon är kort min lilla mamma så fram med symaskinen för att sy upp den innan jag slår in den.

Känner mig jättenöjd ändå. NU har jag börjat hehe

Kram alla julfeaks =))))))

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10
  • VildVittra

...fast mest av allt längtar jag efter advent.....bara få sätta upp julgardiner och all ljusstakar och stjärnor. Få in LJUS i lägenheten igen vore toppen mysigt..........sen tar vi jul mys =)

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • VildVittra

Hejsan

Jo vi bor med uteplats för första gången =)
    Vi ska ha ute-adventsgran...men jag undrar finns det nån som vet om det finns nån sorts granfot som man kan typ. köra ned i marken så utegranen står bra?

Tänkte mig ungefär somet jordankare med spets fast rund och med en skruv som man kan spänna granen med....

ELLER har ni nått annat tips på hur man gör med utegran? Vi bor JÄTTEBLÅSIGT så klart man funderar lite...vill inte hämta granen hos grannen varje dag liksom =)))

Kram

• VildVittra
    Mettan69 skrev 2011-10-02 18:58:56 följande:
    Det finns speciella som man har utomhus. Är som ett kors med spetsar längst ut som stabiliserar ner i marken och sen en kopp i mitten som du sätter granen i med skruvar som i en vanlig julgransfot.
    wooohoooo

Vet du vart man köper en sån?

Kanske byggvaruhus??
  • VildVittra
    litenlind skrev 2011-10-17 12:53:36 följande:
    Jag längtar mig också fördärvad efter jul just nu. Men jag känner att själva grejen med jul och att man längtar så är att det är något som är så speciellt och bara är en gång om året. Jag vill inte påbörja det för tidigt, då blir det ju inte lika speciellt. Jag har en gräns vid slutet av november, först då börjar jag med alla julrelaterade saker.

Fast det är svårt att hålla sig ibland
    Samma här..inget juligt innan advent men bara för att njuta desto mera sen.

Men planera kan man ju alltid...OCH DET GÖR JAG =))))
  • VildVittra

Bakade just en mjuk pepparkaka....nu ska här fikas....jultea och nybakt varm kaka!!!!

• VildVittra

La ett bud på en retro adventsljusstake på Tradera nyss.....har ju flyttat och måste ha "ny" adventsljusstake till köket och då ville jag ha en 70tals ljusstake i smide. Fanns massor att välja på men föll för en i allafall.
    Nu är det bara hoppas på att jag vinner den också och att den inte blir för dyr.

Passade på att lägga ett bud på en ljusslinga för utomhus också....med klara lampor (inte färgade).
    Är inget för färgade lampor....tycker det ser "fel" ut men det är jag det. Alla får göra som de vill =)

• VildVittra
    MrsTM skrev 2011-10-20 09:08:31 följande:
    Någon som varit på Tofta Herrgårds julmarknad utanför Kungälv?

Är den värd en halvtimmes bilresa från Göteborg?
    vill också veta så puffar
  • VildVittra

googlade tofta i allafall

http://www.toftaherrgard.se/ klicka på julen och sen julmarknad.
    Pratde med min man snabbt och han vill också åka....blir nog den 10 dec för oss

• VildVittra
    MrsTM skrev 2011-10-21 11:52:41 följande:
    Någon som sett fina julgranskulor och annat gran-pynt till bra pris någonstans?
    Nu är ju jag en tradera-dåre men det finns verkligen MASSOR vintage julpynt där. Kulor från 40-50-60 talet som är sååå fina.

Kolla veta ja=)

Kram
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!