Inlägg från: VildVittra |Visa alla inlägg
  • VildVittra

Jag längtar till jul!!!

ettan så klart..den är mest JUL tycker jag

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • VildVittra

Jag tänker köpa Triss Julkalender till migsjälv i år..den verkar ju jättekul =)

• VildVittra
    littlemisstrouble skrev 2011-11-17 13:12:45 följande:
    På lördag åker vi till tjolöholms julmarknad. Är det fler som ska dit? Någon som har varit där nåt annat år och vet om det är bra?
    Vi åker på söndag så du får direkt på lördagkväll raportera om det var nått att ha..och hur mycket pengar man ska ha med sig hahhaha

Vi tänker inte äta julbord (med tre barn) utan bara fika där.
  • VildVittra

Ska sy vintergardiner till dotterns rum...mossgröna i krossad sammet med guldiga omtag (tofsar),
    köpt i dag en ljusgardin med små stjärnor och sen hennes guld och röda adventsstjärna som jag hade när jag var liten.

Vad tror ni...blir det bra liksom...jag har ingen att visa...mer än er.
    Tar en bild sen och visar IRL så får ni se....vet det är en vecka förtidigt men mysigt ju...ska fixa hennes fönster i morrn lördag.

Ska kanske pynta hennes rum mera...det är 18 kvm stort...tror en ljuslinga till får plats hehehe

(men ni visste ju refdan att jag ÄR julfreak)

Kan sånt "sprida"sig till barnen? *Fniss*

• VildVittra
    Flisan79 skrev 2011-11-18 14:57:27 följande:
    Var har du hittat tofsarna? Jag skulle vilja ha i silver nu till mina röda julgardiner.e
    Guld hade de på jotex...silver I have no clue sorry
    Men som det julfreak jag är kan jag leta haha...will get back to you
  • VildVittra
    passau skrev 2011-11-20 20:34:39 följande:
    någon som vet vad triss-julkalendern kostar?
    hittade bara bingolottos julkalender (man skrapar en lucka om dagen) och det kostade 50 kr.
  • VildVittra

Var till Tjolöhoms Julmarknad i går.
    Var sagolikt fint. Vi kom i väg sent...tre barn..jaja vad gör man.
    Så vi var där när det mörknade och det var det bästa nästan på alltet....herregud så fint det blev när det var mörk med alla ljusslingor och eldkorgar och ljus och machaler.

Eldshow såg vi också...jätteduktiga var de. Min älsta son satt på pappas axlar så han såg allt.
    Tomten var vi och pratade med också. Sonen var helt lyrisk efteråt. Åt våffla med sylt och grädde. Köpte kanderade mandlar i massor (4 hg).
    Drack min första julmust och åt min första saffransbulle =))))

De små satt och låg i syskonvagnen och sköte sig perfekt. Bebisen sov hela tiden haha.

Det var helt enkelt toppen. NU längtar vi ännu mer efter nästa julmarknad. Tofta herrgårds jul marknad..den 3de eller om vi åker den 10de...dec...får se.

=))))))

• VildVittra
    molly50 skrev 2011-11-21 13:20:45 följande:
    Vad mysigt det lät! :) Här blir det julskyltning med familjen på söndag,första advent,och lite mys hela dagen. :) Blir nog att smutta på första glöggen då också,misstänker jag. ;)
    har också köpt en flaska glögg från systemet...blir varm glögg med pepparkakor med brie och tända första ljuset på söndag. Vi brukar ha det som eftermiddagsmys varje 1a advent.
    Längtar så klart men nu är det ju bara några dagar kvar.

Utomhusgranen ska vi köpa på fredag då min man är ledig (WOOOOOOOHOOOOO) och sätta upp.

It is sooooo close one can taste it now =))))))
  • VildVittra
    molly50 skrev 2011-11-21 13:32:10 följande:
    Låter mysigt! :)Det blir nog nå´t så´nt här med. :) Vi har satt upp utebelysningen i alla fall,sen kommer väl resten nå´n gång under veckan. :) Men granen får väl vänta tills några dagar före jul. :)
    Min man vill inte ha inomhus gran i år för våran 19 månaders lilla dotter är...ehhh helt fanatiskt på att ha sönder saker. Så vi kommer tydligen bara ha adventsgran ute.

Kan säga att jag och 7års sonen deppar.....

Har du nått tips på hur man får sin man att gå med på en gran inne i allafall?

Plastkulor....*gnäller lite* Vill ju HA gran inne med!

Alltså hon ÄR helt hysterisk...man kan inte lämna henne med nått en enda sekund...så är det demolerat.
    Jag VET hon kommer få granen i huvudet...men ....det är ju JUUUUUUUL!
  • VildVittra

men min man vill inte ha nån plastgran och köpa plast kulor och barnvänligt pynt...vi kan vara utan i år tycker han......*mutter mutter*

Vi har ju en fiberoptisk liten gran på c.a en meter som han tycker vi kan ha i år då.

Jaja vi får se hur det blir..jag kanske tjatar håll på honom =)))

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!