Jag längtar till jul!!!
ettan så klart..den är mest JUL tycker jag
ettan så klart..den är mest JUL tycker jag
Jag tänker köpa Triss Julkalender till migsjälv i år..den verkar ju jättekul =)
Ska sy vintergardiner till dotterns rum...mossgröna i krossad sammet med guldiga omtag (tofsar),
köpt i dag en ljusgardin med små stjärnor och sen hennes guld och röda adventsstjärna som jag hade när jag var liten.
Vad tror ni...blir det bra liksom...jag har ingen att visa...mer än er.
Tar en bild sen och visar IRL så får ni se....vet det är en vecka förtidigt men mysigt ju...ska fixa hennes fönster i morrn lördag.
Ska kanske pynta hennes rum mera...det är 18 kvm stort...tror en ljuslinga till får plats hehehe
(men ni visste ju refdan att jag ÄR julfreak)
Kan sånt "sprida"sig till barnen? *Fniss*
Var till Tjolöhoms Julmarknad i går.
Var sagolikt fint. Vi kom i väg sent...tre barn..jaja vad gör man.
Så vi var där när det mörknade och det var det bästa nästan på alltet....herregud så fint det blev när det var mörk med alla ljusslingor och eldkorgar och ljus och machaler.
Eldshow såg vi också...jätteduktiga var de. Min älsta son satt på pappas axlar så han såg allt.
Tomten var vi och pratade med också. Sonen var helt lyrisk efteråt. Åt våffla med sylt och grädde. Köpte kanderade mandlar i massor (4 hg).
Drack min första julmust och åt min första saffransbulle =))))
De små satt och låg i syskonvagnen och sköte sig perfekt. Bebisen sov hela tiden haha.
Det var helt enkelt toppen. NU längtar vi ännu mer efter nästa julmarknad. Tofta herrgårds jul marknad..den 3de eller om vi åker den 10de...dec...får se.
=))))))
men min man vill inte ha nån plastgran och köpa plast kulor och barnvänligt pynt...vi kan vara utan i år tycker han......*mutter mutter*
Vi har ju en fiberoptisk liten gran på c.a en meter som han tycker vi kan ha i år då.
Jaja vi får se hur det blir..jag kanske tjatar håll på honom =)))