Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Jag längtar till jul!!!

Men jösses vilka söta "gubbar" borde vara olagligt att lägga upp så fina bilder ;)

Här börjar jullugnet äntligen infinna sig. Igår satte jag mina elevers betyg och igårkväll vara jag helt slut, luften gick ur mig. Men nu är jag på G igen och fokus mot jul;)

Ledig dag idag och nu först kommer grannens barn och leker med mina två små. Efter lunch ska mina barn och jag iväg o köpa julgran, vi kör på kungsgran då min man inte tål vanlig, inte plast heller säger han;) Ikväll ska gubben på julfest med grabbarna så vi tjejer ska klä granen tänkte jag.

Imorgon lördag ska vi ha lilla julafton hos min mamma o man med alla mina systrar, har inte träffat mina systrar runt jul på jag vet inte hur många år. De firar med min pappa och jag vägrar flänga så jag är hemma på julafton och så brukar mamma och svärmor med respektive komma till oss. Men iår tyckte mamma att vi syskon skulle ses. Är dock bara lite osäker på om tjejerna ska ha sina "riktiga" julkläder imorgron el vänta till julafton... kul att kunna använda dem med vi har en timmes bilresa innan och då blir det knöligt i overallerna... kan ju ifs bara ta tröja o strumpbyxor och sen trä över när vi kommer fram... får fundera lite;)

Alla julkort är ivägskickade och idag ska jag även hämta hem mina nya gardiner till matsalen, ett såntdär onödigt rum som vi bara sitter i ibland, jul tex;)

• Pigelinen
    Elsis skrev 2012-12-14 22:19:53 följande:
    Pigelinen, mysigt med gran:) Måste bara fråga hur många systrar du har är du skriver alla mina systrar, det låter som några stycken.

ASG ja så kan man tycka;) Vi är tre helsyskon  Vi är 3 starka individer som bor på olika hål. Jag har ganksa bra kontakt med en av systrarna, den andre max tele en gång i månaden kanske... Så att vi alla ska träffas är en bedrift;)
  • Pigelinen

Första julaftonen avklarad för iår. Vi trottsade snökaos och åkte till min mamma och där åt vi god julmat och sen kom tomten och det tog 3sek innan min dotter på 4år ropade, men det är ju mormor!!!!
    Men barnen är nöjda med klapparna och vi vuxna också;)

Väl hemma tempade jag lillan och fick det bekräftat, hon hade 39.2 i feber så jag hoppas hon piggar på sig snabbt o att ingen mer blir sjuk. Denna vecka som kommer ska innebära kurering ;) Tänk, snart är julafton här på riktigt!!!

• Pigelinen

Whihi en vecka kvar... ska testa en variant av knäckebrödet... har dock inte kummin o fänkålsfrön, men ajg testar mig fram;)

Ja lillan är förkyld, tredje dagen med 39grader nu... Men med piggelin, vila och festis kommer man långt.

• Pigelinen

Nu ligger knäckisarna i bloggen.
    Här fortsätter vi att vabba, lilla dottern har feber runt 39.5-40 grader, hoppas att hon piggar på sig och att ingen annan blir sjuk.
    Har släppt alla jobbtankar, tanken är att jag ska till jobbet på torsdag då eleverna och personal går på jullov, lite svårt att få rätta känslan om man inte är med på detta tycker jag. Men jag kommer nog att ha med mina barn, ivarjefall lillan till jobbet om hon inte är sämre, tvecksam att hon orkar härja runt på dagis även om hon skulle vara feberfri.

Idag ska vi baka glöggbollar och ev lite pepparkakor. Man får göra så gott man kan här hemma;)

• Pigelinen
    molly50 skrev 2012-12-18 10:39:13 följande:
    Hoppas hon blir frisk snart och att ni andra klarar er! Håller tummarna!

Glöggbollar? Det lät intressant!   

så enkelt och så gott, kommer recept strax i bloggen på dem också ;)
  • Pigelinen
    soryd skrev 2012-12-18 13:13:30 följande:
    åå är det någon som har gjort yule log? om ni inte vet vad det är så bild googla det. mmm der så fantastiskt gott ut.

Såg jättegott ut, har du något bra recept?

Sitter och småmyser och skriver inköpslistan infrö handlingen, vet inte riktigt vilken dag jag ska åka o storhandla, el det jag har kvar att handla. Har skickat sms till min kompsi som jobbar i butiken, vill veta om de får färskvaror även på söndagen för då handlar jag hellre då;) Vi bor på en liten liten ort med en ICA Supermarket men de har verkligen gjort allt för att kunderna ska stanna kvar i byn och inte åka till närmaste stan och Maxi butik. Tex så fick vi som stammkunder igår ett kort där vi fick 6 produkter att hämta ut, produkter som passar till jul;) Dessutom fick vi en 7% kupong till valfritt tillfälle året ut. Måste fundera när det är mest lönsamt att använda denna, inför jul el nyår...
    Sen tycker jag att det är mysigare att handla här, mindre med folk och att sitta i bilen 30minuter per resväg är varken gratis el roligt.

Förlåt nu att jag går händelserna i förväg;) Men nyår... någon mer som tycker att det är kul att planera inför detta spektekel;)?
    Vi är ett kompisgäng som turas om att stå för festen. Iår ska vi ha den hos oss. Jag älskar att fixa fest och har gjort jättefina inbjudningar rullade med skimrit papper och med ett guld/bronsfärgat snöre om. Samma snöre ska jag göra något med till dukningen, tror att det blir att knyta linneservetterna med... VI har ärvt jättefina linneservetter som är från 1913, tyckte att de var passande att ha när vi firar in nyåret 100år senare. Jag blir helt stum av beundran när jag tänker på att en kvinna suttit och gjort dessa förhand och att det fortfarande är lika fina idag. Vad gör vi idag som kommer att finnas kvar om 100år?
    Någon som har tips på hur jag kan vika dessa eller ska jag bara rulla dem och knyta om snöret och kanske en blomma?
    Idag har jag gjort placeringskort i samma färgton som övriga, klippt ut pepparkaksgubbar och gummor i hårtpapp och klistrat på bilder (ansikten) på våra gäster. ;)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!