Jag längtar till jul!!!
Kommit på julklappar att önska till vår dotter som snart blir två år. En gunghäst o en klädställning. Någon som vet vart man kan hitta fina?
Kommit på julklappar att önska till vår dotter som snart blir två år. En gunghäst o en klädställning. Någon som vet vart man kan hitta fina?
åh fina länkar ni länkade till, tack!
Statuss uppdateringen på FB idag var att utmana mina vänner att skänka något till någon välgörenhet el liknande nu vid jul. Spelar ingen roll om det är tid el pengar, bara att man tänker en extra tanke. Min familj kommer att skicka med pengar ner till Kenya och till ett barnhem som två tjejer i stan åker ner till om två veckor.
Idag ska jag och stora tjejen åka o handla födelsedagspresent till en släkting, kanske man hittar något roligt juligt också;)
Jag har istortsett köpt färdigt mina klappar och till mina syskonbarn har jag berättat för mina systrar vad jag köpt, och till de andra så har jag köpt sånt som ingen annan köpt el kan tänka sig köpa. Sen till mina egna kottar så är de ju lugnt.
Är det bara mina nära och kära som helt plötsligt blivit julgalna ocks¨å??? Här brukar jag få gå i min ensamhet och få konstiga blickar av folk men iår så är allal på ;) Syrran har köpt klart klapparna, min lille svåger på 24år kom idag o fråga om vi itne kunde julbaka hela släkten, kompisgänget har varit på o frågat i ett par veckor om när vi ska hyra hemkunskapen o baka julgodis, och igår kom gubben och ville planera nyårsmiddagen...
oj vilken dag...
Jobbar som lärare och hade massa komptid att ta ut plus att jag är mammaledig två dagar i veckan, detta innebar att jag idag gick på höstlov med mina barn;) Jag började med stora julstädningen idag. Först ut var vårt eget sovrum, madrasser ut, sängkappa och ALLT i tvättmasiknen, sen skulle jag dra fram sängarna och dammsuga bakom varpå jag hade glömt att jag ställt en hel hink med skurvatten vid fotändan... fattar ni hur mycket vatten det rymms i en hink när man häller ut detta??? Dessutom på vår stora ryamatta... så jag fick släpa och dra in den i badrummet för att få ordning på det. ja ja jag skulle ju städa grundligt... Sen har jag och barnen hjälpts åt och städat alla lådor i deras rum. De har var sin expedit hylla med 16 fack var och 4 lådor i var, och det rymms mycket skit i de lådorna;) men nu är det röjt. Vi har även varit ute en sväng och börjat kratta upp alla löv, vi har lite lite frost som inte har smällt under dagen och stämningen är på topp. Men nu har jag ont i varje led i kroppen, hoppas att det bara är träningsvärk... misstänker något annat då mina två systrar har problem med sina leder...ja ja det som inte dödar härdar el vad säger man? ;)
Kom på att min advensstake gick ju sönder ifjol, någon som sett någon fin för långa höga ljus? Har redan råkat köpa fyra handstöpta extra långa ljus....
jag har hittat jultallrikar till vrakpris, helt nya 6st för 100kr. Men kan inte bestämma omjag vill ha röda el blå, vad tycker ni? Ska köpa 12 mat och 12 assietter tänkte jag.
Gillar den röda då jag tycker att den är juligare dekor men gillar mittmitivet bättre på den blå...
Tradition o tradition, här är det viktigaste att inte stressa men att vara tillsammans. Både min man och jag är skiljmässobarn och har fått flänga så vi var överens när vi fick barn att julafton är helig för oss, vi åker ingenstanns utan vi är hemma;) Däremot är alla välkomna hem till oss.
Ifjol hade vi bästa julen ever ;)
Klapp i strumpan
Grötfrukost bara vi fyra
Barnen fick varsin julklapp till
Lunch fick 3½åringen bestämma så då gick vi ner till sjön och grillade korv och åt tillsammans med festis, inte så juligt men ack så fridfullt. Hem och sen
Kalle Anka och då började min mamma o man samt svärmor o man droppa in.
Sen kom tomten
Barnen hann leka och grejja medan jag o svärmor o min mamma fixade middagen
Middag Mer lek och sen somnade barnen sött och endel åkte hem och andra stannade kvar och då satt vi p åTVn o mös med glögg o julgodis.