Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Jag längtar till jul!!!

wildlife skrev 2012-09-07 09:11:03 följande:

Förra julen gjorde jag de här till mina föräldrar, mor/far-föräldrar och moster med man. Det är Nobless choklad och värmeljusstake (lotusblomma). Tänkte göra nått liknande i år, fast nått annat... Någon som har några förslag?
    Någon durchgel? Te/kaffekopp? köksskål?
  • Pigelinen

Jag vill gärna ha tips på klappar till killar...
    6½ år har massor av leksaker, även tidningsprenumerationer. Håller inte på med någon idrott el fritidsaktivitet.
    10½ år gillar idrott, fotboll o handboll är favvosar (denne grabb har BARA fått lego av mig de senaste åren)
    12½ år En velare som lätt tröttnar på saker. Testar nya idrotter hela tiden.Har massor av leksaker och tidningar.

Funderar seriöst på kläder till största och minsta, de är bröder och de behöver det. Mittengrabben är kusin och där funderar jag på om han kanske skulle få någotn kul tidningsprenumeration, men finns det någon som är lite åt idrottshållet?

• Pigelinen
    elinaehn skrev 2012-09-08 10:35:53 följande:
    Pigelinen har ni Wii och kan skaffa nåt nytt spel de kan köra ihop?
    Det är mina syskonbarn hela bunten;) Men jag ska kolla det, är nog inte helt otroligt.

Någon annan än jag som inte gör egen adventskalender men inte vill ge choklad till era barn? Ifjol fick stora tjejen en Hello Kitty som hon gillade. Någon som sett några iår som verkar roliga o till bra pris?

• Pigelinen
    Zorba1980 skrev 2012-09-08 12:53:31 följande:
    Åh låter riktigt spännande och grymt snygg flaska var det ju också;)
    Zorba1980 skrev 2012-09-08 13:13:39 följande:
    Pigelinen: denna tidning finns ju bl.a. www.tidningskungen.se/barn-och-ungdom/goal-ju... Ang paket kalender så brukar jag alltid göra egna men förra året blev det ej då sonen som föddes i November inte mådde så bra och spenderade en hel det tid på sjukhuset fram o tillbaka. Dom andra 2 fick därför färdiga kalendrar. Den ena Lego City och den andra Playmo häststall. Dom älskade dessa kalendrar!
    ja den vore nog något, ska kolla lite närmare på den.
    Jag åker till Ulla red nästa vecka och jag bara hoppas att de har typ stallet el barbie kalender till mina tjejer där!!! Vore ju kanoners!!!

• Pigelinen
    ems87 skrev 2012-09-09 11:47:10 följande:
    Du kan ju alltid provbaka så du vet vad du ska baka när det väl är dags Oskyldig

Jag längtar tills alla julkataloger kommer! Min fästman är brevbärare och han säger att han ska hålla koll när de ska delas ut Flört Inside information!

Åh vad bra, du glömer inte bort att tala om för oss bara;)

Jag sparar varje år, snart dax att börja plocka fram julmagasinen och bläddra tror jag;)

Vi är ett tjejgäng som ifjol bokade hemkunskapsalen på skolan här i stan och så bakade vi godis tillsammans, vi var två o två och så gjorde varjegrupp en el två sorter men gånger 7, så alla gick hem med massa olika sorter. JAg ahr redan fått förfrågningar om vi inte kan ha det iår också!!! SKa bli roligt!!! Men iår ska vi INTE bara 7 x kola, vi packade kola långt in på natten;)
  • Pigelinen
    gussilago skrev 2012-09-10 16:03:35 följande:
    Har idag gjort ett äppelmos, ur höstamelia. Det var kryddat med lite kanel, ingefära o kryddnejlika........ Ni här kan ju gissa hur set luktar nu, inte illa direkt:)
    åh vad härligt111

Tror jag kan ha kommit på knepet att få mina systrar att ge mig julklappstips till deras grabbar, jag har hotat med att köpa leksakssyntar till dem  ;)

• Pigelinen

Idag fick vi hem våra fotoalmenackor för nästa år som jag beställt till mor o farföräldrar;) Jättefina och så till 60% av priset!!! Beställde från Photobox.se Jättenöjd och grymt snabba var de!

Har även fått 2 av 4 filmer till barnen som ajg ska ge i julklapp, 2 var restade men kommer, gick med i ett såntdär köp 6 betala för 1 filmklubb, ska bara köpa en till ord pris sen och sen gå ur;) Barnen har sett massor av Astrid Lindgrenfilmerna.

I helgen åker jag till Ullared och ska försöka köpa kusinernas klappar där. Blir nog mest Lego till grabbarna tror jag.. återkommer;)

• Pigelinen
    husbyggemama skrev 2012-09-12 19:08:35 följande:
    Igår var jag på Ullared med mamma och lillpojken. Fick köpt julklappar och födelsedagspresenter till mina två små och kusinerna. Känns jätteskönt att vara igång. Funderar på att fixa en fotobok till våra föräldrar. Kanske kan slå in så där snyggt med lite choklad som någon gjort tidigare i tråden.
    Tyvärr hann jag bara med en snabbis på julavdelningen igår men jag fick fyndat lite julgardinen och ljus i alla fall. Jag hann att se några riktigt fina tomtar men eftersom vagnen redan var knökfull( mamma fick betala sitt och komma in med en extravagn för att hjälpa mig) så besinnade jag mig och köpte ingen. Men det kommer garanterat bli något julpynt innan julen är här Imorgon är det tre månader kvar till lucia.

I bilen hem idag så nynnade jag lite på en jullåt, då sa min dotter: mamma höj!! Sen insåg hon att det går ju inte så då frågade hon om vi inte kunde lyssna på julmusik när vi kom hem. Och det kunde vi ju så klart😉
    Underbara mystroll!!!!

åh vad hittade du för roligt? Vi åker på lördag o bor över natt, visa gärna lite bilder på fynd;) Jag hoppas att hitta julklappar från hästavde till vår 4åring. Och lego till killkusinerna.

Idag kom även kläder jag hade beställt bla till jul;) UNDERBARA julklänningar, men de är så fina och bra färg så de kommer at tfunka året om ;)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!