Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Jag längtar till jul!!!

skruttarnas mamma skrev 2012-11-28 16:49:17 följande:
    svågern om han sk a bygga staketet själv så köp skruvar och plåster =)

systersonen - ikea startset med porslin eller annat som är bra när man snart ska flytta

dottern - förbrukningsleksaker typ pennor, pärlor, målarstaffli och färg, playdo lera osv

Skruv och plåster var ju jättekul, undra om de har någon första hjälpen låda????

Startset är inte aktuellt, han är inte de minsta sugen på att flytta ;) Han fick endel när han tog studeneten men han vart nog mer sur. han bor i en friggebod i trädgården hos syrran, rätt bortskämd så varför flytta;)

Pennor är hon för liten för, hon ritar på ALLT;) Pärlor vore ju något då de vi har dagligen åker upp i näsan...
  • Pigelinen

Hemkommen efter några dagar i Stockholm för jobbets räkning. Men jag hann med att gå lite på stan också och insupa lite julstämning. Tog ett par bilder på julskyltningen på NKs, så mysigt!!! Sagotema för er som inte sett den ;)

Köpte även en klänning och smycken till mig själv!

• Pigelinen

Halv snöstorm här, snöar och blåser så det driver bara igen. Hade så gärna velat åka till stan och köpa nya gardiner till köket eftersom vi ska ha gäster ikväll, men att klä på två barn och sen skotta utfarten för att komma ut med bilen känns för jobbigt. Snön har drivit så jag har en jättedriva mot garagedörren. Är dessutom dunderförkyld och trött efter min stockholmsresa så ajg får göra det bästa av det. Hade beställt en sovmorogn men lillan tyckte att 4.30 var lagom att gå upp... Ska ta o städa av undervåningen (där gästerna kommer att vara ikväll;) o så ska jag baka en pepparkakslykta så att det doftar gott. Resten får vara;) Funderar på att sätta upp någon gardin i matsalen... har beställt en gardin där från en butik men den är inte klar än... hoppas bara att den blir klar innan jul...

• Pigelinen

Sitter o skriver Julkorten med dottern. När ska ni skicka iväg era?
    Har ifs endel kvar att skriva eftersom dottern på 4år skriver FAMILJEN el förnamnet på alla kuvert, och det tar ett tag;)
    Idag såg jag en kompis på FB som gjort pepparkaksrulltårta, så det måste ju testas i eftermiddag;)

• Pigelinen
    Fluffig skrev 2012-12-05 20:57:26 följande:
    När sätter ni upp granen och pyntar den?

Vi brukar ställa upp rung lucia, vi köper en kungsgran eftersom min maninte tål varken vanlig eller plast;) och de brukar ha lördagsförsäljning lördagr runt lucia... iår kommer den att vara nu på lördag så jag vet inte riktigt hur vi gör... köper vi inte nu så får vi åka ner på fredag nästa vecka men då jobbar min man så det innebär att jag får åka med två barn och en liten bil ensam, vet inte riktigt hur jag ska lösa det;)
  • Pigelinen

Försöker insupa lite julfeeling... massa snö ute, har skottat både åt oss och åt grannen, sen har jag varit iväg o lämnat ved till kvällens vedeldade badtunna. Har lagat janssons till kvällens julbord, barnen ska till barnvakt men sen då??? har varit laddad jättelänge men nu, känns som de kunde kvitta.

• Pigelinen

Idag har vi haft julbak med barn och svärmor, spännande och roligt. Pepparkakshuset fick vi bygga tåv gånger... Lilla dottern på 2år testade nämligen om det var klättervänligt, det var det INTE... men tack o lov blev det stora bitar så vi limmade ihop igen;)

HAr även hunnit lägga in bild i bloggen på pepparkakslyktan,

• Pigelinen

åh vilken sötis!!!

Själv har jag nästan fixat de sista klapparna nu och slagit in massa idag...
    skulle ju inte köpa så många, vilket jag inte heller har gjort... men jag har beställt förstoringar på barnen till alla mor o farföräldrar (skilda) o mindre till alla kusiner. Beställde det sista två klapparna på internet igår med ett undantag, har svåger som vägrar säga vad han vill ha... men annars ser det ut som följande..

Min man 36år kontorstol o en whisky
    Dotter 4år Diseny on ice biljett, badskum, sällskapspel o DVD (Askungen o Trassel)
    Dotter 2år, DVD Astrid Lindgren, badskum, golvpussel, gungko
    min mamma 59år spa presentkort, förstoring av barnen
    mammas man 70 år pussel på barnen o del i presentkortet, fotoalmenaka av barnen
    min pappa o fru 61år förstoring av barnen, almenaka samt presentkort på bowling o middag med alla barn o barnbarn. Svärmor o man 60+ förstoring av barnen, almenaka, bäddsett i riktigt go kvalite
    Svåger 23 år singel en ordentlig stekpanna
    Barnens Kusin tjej 1½år Duplo o bok, lotta på bråkmakargatan, kort på barnen,
    barnens kusin kille 6½år Wii spel Super mario, kort på barnen
    barnens kusin kille 12 år Wii spel med figurer, (glömde bort vad det heter och nu är det inslaget) kort på barnen
    barnens kusin kille 10 år Lego, kort på barnen
    Barnens kusin kille 20 år parfym, pengar, kort på barnen

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!