Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Jag längtar till jul!!!

Nu har barnens dagisfoton kommit och man kan få dem digitalt o framkalla själv, nu till frågan, hur stor bild är 1696x2544 pixlar? Kan man göra en A4 förstoring av det?

Har ett erbjudande som bara gäller till och med imorgon så jag måste bestämma mig snart om jag ska använda den bilden el någon annan. Har bara inte laddat ner bilden än så jag kan inte testa. Vill inte köpa den om den är för liten..

• Pigelinen
    Mariohn skrev 2012-10-30 20:43:28 följande:
    Finns det någon som tycker att bilder stör? Det är jag som är TS och jag tycker att det är mysigt med bilder
    absolut inte, ju mer desstu bättre. Jag följer denna tråd och orkar inte gå in i en särskild bild tråd;)

Själv har har precis haft en elektriker hemma som ska komma med kostnadsförslag på vad det kostar att få till ytterbelysning som jag velat ha i två år. Nu när det är mörkt ute så vill jag ha mycket belysning men på ett stilfullt sätt. Hoppas bara att inte hela julkassan går åt;)
  • Pigelinen

Var och köpte snören till julklapparna idag och ska ev fixa till julklapparna idag;) Har några som fortfarande inte är inslagna och det börjar bli lurit när man har en nyfiken 4 åring hemma;)

Beställde Pippi firar jul för 59kr på filmklubben och så förhandsbokade jag Hamilton 2, har ingen aning om när den kommer men tänkte den till min man, hinner den inte komma innan jul så får han den i födelsedagspresent i januari, men vist borde den komma snart eller?

Har fortfarande noll koll på vad jag ska köpa till min mans bror o sambo, hans lillebror önskar sig en stekpanna så det får han, men den store önskar sig inget särskilt..

• Pigelinen

fina nappar!

Jag plockar fram allt till 1a advent, el smyger lite innan;)

Jag behöver er hjälp. Jag och mina systrar med familjer skall ge bort en eftermiddag till våra föräldrar tillsammans med oss alla (vi blir 18pers med de två) bowling och mat står på schemat. Men hur sjutton skriver man de lite roligare??? Vi träffas väldigt sällan alla samtidigt, sist var det i mars när vi alla var på gran canaria tillsammans (våra föräldrar fyllde 60år då)

• Pigelinen

Nu har jag snörat in alla klapparna;) Och börjar så smått bli klar;) Har några kvar och några som bara ska skrivas ut (egengjorda presentkort på aktiviteter)

svärmor o man får ingen middag med oss, det kan de få ändå, men de ska få en lryssning el liknande. De skulle åkt till Kanarieöarna nu i veckan men han har blivit sjuk och får inte åka. och svärmor kan inte ta semester senare så de struntar i resan nu och försöker om ett år igen. Så då tänkte jag att en weekendkryss skulle muntra upp dem. Men resorna är inte släpta än för 2013 så jag får fixa ett eget presentkort.

• Pigelinen

Så, har en kompis som jobbar på ett resebolag och hon har hittat en Ålandskryss, denna resa kostar 495kr/pers och då ingår bussresa, del i insideshytt 2-4 personer (är man två så får man en 2-bäddshytt), kvällsbuffé inkl. dryck samt frukostbuffé.
    Tycker jag var helt ok pris, ska försöka få med min mans bröder på detta så blir det ju än bättre, då kan vi ju uppgradera till en bättre hytt så att det känns lyxigare ;)

• Pigelinen

idag bakade vi pepparkakor, ligger bild i min blogg;)

Klickade på "visa endast" på mig själv och såg att jag har varit duktig med inläggen;)
    Satt nämligen o funderade på julkorten.. såhär har de sett ut de senaste åren..

2010, höggravid..                               2011 (men jag beställde från typ fuji el liknande och fick text och något motiv runt om, kommer faktiskt inte ihåg hur det såg ut helt... kanske skulle sparat ett ex själv;) Vi hade varit hos fotografen men stora tjejen ville absolut inte vara med.

Iår funderar jag på ett kollage på barnen... men vet inte hur jag ska få till det... skulle vilja ha det som luckor el liknande..
  • Pigelinen
    Fluffig skrev 2012-11-01 14:21:57 följande:
    NÄR börjar ni med julgodiset och vilka sorter kan man göra långt i förväg?

Vi (kompisgänget) kommer hyra HKsalen på min skola den 21e nov. Risken är väl att endel tar slut innan jul men då får vi väl baka mera;)
  • Pigelinen
    Kramardig skrev 2012-11-02 09:44:08 följande:
    Någon som funderat på julkläder till oss vuxna? Vill hitta något jag känner mig riktigt fin i och julig :)

Jag ahr en vanlig svart klänning som jag triv i som jag kommer att ha mycket och så kommer jag leta efter ett par riktigt julröda strumpbyxor till;)
    Har bokat tid hos frissan nu den 20e nov, jag är expert på att bortprioritera mig framför övriga i familjen men nu harjag bokat både klipp och slingor så förhoppningsvis kan man känna sig lite fin också;)

För mig är julen inte bara julafton och så utan det känns som att man småbörjar lite redan nu när det är november.
    I morgon är det en årlig tipspromenad med aktiviteter, det är liksom starten på det juliga. Efter ett par timamr i skogen så brukar det smaka gott med varm choklad el glögg. Nu tycker jag att det börjar bli ok att bjussa på glögg när folk kommer på besök ;) Vill man inte ha så får man stå över då. Sen ska vi ju julbaka, sen sista helgen i nov ska hela tjejgänget iväg på hemlig resa (bara jag o en tjej till vet vart vi ska) övernattnign och ja, mycket i julens teckan. Och detta bara i november;)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!