Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

Guck ut med hundarna förut. De hittade genast en lövhög täkt med snö, så naturligtvis skulle de slänga sig i den och sprida löv överallt. Kallt var det, och min vinterjacka är trasig. Eller, ja, nu är den förhoppningsvis mer fungerande, efter att jag tryckt till dragkedjan med en klotång.....

Annat som är trasigt är ledljusslingan som jag skulle sätta i köket sen.... den var stendöd. Jag som trodde att led--ljus höll i evigheter....

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee

Oh, btw, sitter och planerar nedräkningen. Jag tänkte posta tips och/eller recept varje dag också. Önskningar? Jag saknar några dagar.....

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee

Oh, gärna om ni vet några happenings eller markander eller så. PM:a mig =)

• Aniiee

Ok, sista onödig posten för idag: 

• Aniiee
    molly50 skrev 2016-11-03 14:36:08 följande:
    De gör ju dessvärre inte det.
    Går en lampa sönder så kan man inte byta ut den.
    Då får man köpa en helt ny slinga istället.
    Nackdelen med LED-slingor.
    Verkligen en nackdel. Prylen höll bara en enda säsong....Men å andra sidan köpte jag den för bara 150 kr på coop, så det känns rätt ok ändå.
  • Aniiee
    Solstråle0001 skrev 2016-11-03 19:09:53 följande:

Idag var vi på halloween på Liseberg! Helt plötsligt började det snöa! Jättemysigt! Nu är det mest slask! Men det kunde lika gärna varit jul på Liseberg!

Mysigt =P Snön här är...typ kvar..... Enligt yr.no så bllir det minus ett par dagar, så det kanske ligger lite tll.
  • Aniiee

Nedräkning!

Det är

Dagens tips!

Pizza med fikon till middag? Pizzabotten, delikatesskryddad tomatpuré, mozzarella och fikon. Toppa med med lite färska fikon, lufttorkad skinka och färsk rosmarin och basilika när pizzan kommer ur ugnen.

Efterrätt! (Det är ju ändå fredag).

Pizzaparty! pensla pizzadegen med smält smör (smält 3 msk, resten ska vi ha strax), blanda 1 msk kanel, 3 msk farinsocker el muscovadosocker och 3 msk mjöl med smöret, stör blandningen på pizzadegen och grädda! när pizzan är klar så rör ihop 2 dl florsocker, 1 msk mjölk och en gnutta vanilj till glasyr och ringla över.

• Aniiee

Dagens tips.... tja, gissa.

Remember, remember
    the 5th of November
    the Gunfire treason and plot
    I know of no reason
    why the Gunfire treson
    should ever be forgot.

Happy bonfire night.
  • Aniiee

Har gått runt hela dagen men "walking in a winter wonderland!!!!!!" i skallen. Det har snöat några millimeter och barnfamijerna runtomkring försöker desperat åka pulka i backen fast gräset inte ens är täckt än.
  • Aniiee

Är jag knäpp som håller på att räkna på vad julbordet kommer gå på i år? Ja, jag är förmodligen knäpp....

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!