Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

Vestra skrev 2015-12-17 15:30:13 följande:

Julklappshögen under granen byggs på här hemma. 4 åringen både shoppar (med sin far) och skapar på förskolan. Tror hon har lagt 9-10 paket under granen. Imorgon ska jag och hon åka på shoppingtur halva dagen. Så hon lär hitta ännu fler paket som hon får slå in o denna gång till sin pappa.
    Så mysigt. :)

Ska nog slå in några av hennes och lägga under granen så hon får se sitt namn också. :)

Nu ska vi göra julgodis resten av eftermiddagen/kvällen. 

Mysigt! Jag ska ställa mig och göra rocky road idag. Den... lär dock hinna ta slut innan nästa torsdag.... =P
    Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • Aniiee
    Fiiee skrev 2015-12-19 21:15:57 följande:

5 dagar kvar!!!!!

Firar ni "lille jul"? Och hur gör ni isåfall?

Förut firade vi lillejul med släkt och vänner. Men när barnen var små blev det för mycket med jul den 23:e, 24:e och 25:e.

Så nu firar vi bara vi 4 i familjen. Med litet julbord. Några klappar, spel och julgodis.

Mycket skönare

Nix, aldrig firat och kommer aldrig fira. Vi har så mycket jul ändå mellan lucia och annandagen, med fix och bak och matlagning och tissel och tassel och hemliga julklappar och grejer.

Fast när jag gick på uni firade vi förstås jul innan alla åkte hem till sitt. Brukade bli runt den 20e.
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Aniiee
    Florimell skrev 2015-12-21 19:06:32 följande:
    8 kg???? :-O
    Jisses! Fast, vi har nog några kilo godis, så jag ska nog inte säga något...
    Ska väl inte nämna 10 kg köttbullar och 12 kg julskinka. Men så är vi ju 20 pers också, plus att det säkert kommer komma vänner som vill leka både annandagen och i mellandagarna,  och vi älskar rester, så vi kommer leva på julmat ett par dagar så där....

Hur mycket julgodis vi har vill jag inte fundera på....
  • Aniiee
    Koppkaka skrev 2015-12-22 13:01:07 följande:

Jag väntar fortfarande på två julklappar som inte dykt upp... Beställde dom den 10e så det börjar kännas hopplöst :(

Från CDON eller lekmer kanske?
  • Aniiee
    Koppkaka skrev 2015-12-22 15:14:19 följande:
    Ginza och Önskefoto. Önskefoto kom idag, men Ginza verkar inte dyka upp.
    Hoppas det kommer imorgon. Du kan inte gå in och komma orderstatus och om det finns något kollinummer som du kan spåra hos posten?
  • Aniiee

Jag har två saker på ett år som jag verkligen ser fram emot: Jul och E3. Och eftersom E3 är den här veckan, och "min" del av E3 (presskonferenserna) är slut nu, så kan jag börja se fram lite emot julen =)

Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Aniiee

Jag tänkte att jag skulle hedra min mormor och min mamma i år på min blogg. Båda skulle ha fyllt jämnt (100 resp. 60) i år och båda var tokiga i jul, mat och stök. 

Tips, trix, mat, godis, stök, klapptips och utflykter (och gamla fotografer och minnen) från och med 15 September (100 dagar kvar till julafton). Modernt och gammaldags. Vad tror ni, är det något jag borde satsa på?

Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!