Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

Doftljus till jul ÄNTLIGEN inköpta =) Hoppas de kommer innan jul.....

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Aniiee
    Erfdgt skrev 2013-10-21 19:05:06 följande:
    Vad är det för ljus? Vad luktar dom? :)
    Gigantiskt Votivljuspaket från Yankee Candle, blandade. De verkar plocka på random, för jag hörde av vänner att de alltid får olika, det enda de lovade var att det inte var dubletter. Plus Cinnamon Stick, Honey and spice, Merry marshmallow och Welcome Christmas i medium burkar.

Cinnamon Stick luktar kanel
    Honey and spice luktar honung, sockerm kanel och kakao
    Merry Marshmallow luktar marshmallows och vanilj
    Wecome Christmas luktar tall, citrus och söta bär

Allt enligt yankeecandles hemsida. Första gången jag köper yankeecandles och har bara luktat på två förut,  men de två luktade underbart (Cinnamon stick och River Valley)
  • Aniiee
    Erfdgt skrev 2013-10-21 19:06:31 följande:
    Och jag tjatar på om mina julgardiner.. men, finns det inga julgardiner för barn någonstans? Med tex snögubbar, renar eller liknande på. När jag var liten hade jag jättefina med nallar med tomteluva på som satt vid en pakethög. Försöker hitta något lite roligare och gulligare till dottern, men det verkar hopplöst.
    Hittade jättemysiga på Brylane, men de skickar tyvärr inte till SWE. Kolla på potterybarn om de har något.
  • Aniiee
    Mama Mia skrev 2013-10-21 21:17:06 följande:
    Jag har fått i uppdrag att hålla i en liten julpysselkväll för kollegorna. Nu behöver jag lite tips på vad vi kan göra. Det ska passa för ett gäng "gamla" biblioteksnördar utan pysselvana, vara lätt att lära ut och inte vara allt för dyrt i materialinköp...
    Smällkaramäller tänker jag omedelbart. Kräpp/silkepapper och gamla tomma toa- eller hushållsrullar och lite lim kostar inte många kronor.
  • Aniiee

Hej alla jultokiga! Hoppas ni inte blir sura för att jag klistrar in två länkar till två trådar jag just postade där jag frågar efter tips på julkortfilmer och tv-avsnitt.. (Och tipsar ett par själv)

Till kidsen
    Till vuxna 

• Aniiee
    fluu skrev 2013-11-10 19:28:50 följande:
    Den skulle min(vuxna) sambo kunna döda för ;) Får nästan kolla om den finns i affärerna här .
    Den där skulle JAG kunna döda för......
  • Aniiee

Ska jag eller ska jag inte sätt upp ljusstakar och julgardiner? Ambivalent. Jag åker bort den 6e och kommer inte hem förens i mitten av januari...... Hur hade ni gjort?

• Aniiee
    Lena skrev 2013-11-29 14:51:37 följande:
    Aniiee; jag hade adventspyntat men inte julpyntat
    Måste tillstå att jag inte har en aning om vad som är skillnaden.... Skäms
  • Aniiee
    Lena skrev 2013-11-29 19:35:53 följande:
    Jag räknar ljusstakar och stjärnor i fönstren som adventspynt och tomtegrejor som julpynt.
    Ah, tänker så! Ja, det blev att sätta upp ljusstakarna och stjärnorna. Ungarna tjatade ihjäl oss. Lillungen hade hjälpt att sätta upp ljusstakarna på förskolan.
  • Aniiee

Här har det snöta! Men sen började det regna =(  Det ska snöa imorron igen, påstås det, men det skiner jag i, för jag ska flyga. Hoppas det inte stör flyget bara.....

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!