Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

lollsanT skrev 2013-08-08 21:51:18 följande:
    Ja han vill ha rökigt. Han har ett gäng Bowmore, Lagavullin och Laphroaig som är favoriterna. Det brukar komma lite specialutgåvor från dem under hösten
    Om han gillar Lagavulin tycker jag absolut att du ska satsa på en Caol Ila =)

Jag sitter och försöker få ihop  mina omröstningstrådar...... hoppas på många svar, minst 1000 i varje. Länkar när jag är klar. Kräv av alla ni känner att de ska rösta =)
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Aniiee

JAg avskyr att försöka hitta på julklappar.... enda felet med jul, alla ska ha klappar. Gråter Varför blir jag superstressad i AUGUSTI för JULKLAPPAR? Skrikandes Tetsudau... någon?

• Aniiee
    lollsanT skrev 2013-08-13 11:25:39 följande:

Känner du sådan stress så kanske det är bättre att begränsa vilka du ger julklappar till?
    Ja, jo, alltså "alla" här är 5 personer..... alla mina syskon... blir inte nådigt om jag kommer utan julklappar till något syskon. Syskonbarnen får egenhändigt bakade och pyntade pepparkakor =) Handlar ingenstans om 30-40 pers.... Då skulle jag låta bli helt.
  • Aniiee
    Bebislängtan01 skrev 2013-08-13 19:45:14 följande:

Är det nån här som brukar dekorera/inreda efter årstider, tex. hösten som är på väg.
    När börjar ni i så fall med allt höstligt? Och vad gör ni för något? :) 

Jag bor i Värmland och det är ju ganska varmt än, men man märker på morgonen att hösten faktiskt smyger sig på, myys!!
    När det gäller dekoration/inredning älskar jag att ha löv, rönnbär, höstblommor  m.m. både inne och ute, och göra blomgrupper & så. Det är ju så fint med de varma höstfärgerna!
    Och framförallt att vintern är på gång (: 

Jag byter gardiner och doftljus. Men det är nog allt. Ska äntligen köpa yankee candles i september, hoppas de har något mysigt höstigt =). Älskar hösten. Och så byter jag skrivbordstema på datorn varje månad. 
  • Aniiee
    GossipGirl skrev 2013-08-14 08:40:30 följande:
    Älskar(!) Yankee Candle. Det har jag nog skrivit om i en mängd inlägg här i tråden, haha. Mest förra året. Av höstens nyheter är jag lite sugen på "November Rain". Jag såg att de i USA hade "Cozy sweater" och det låter verkligen som en favorit för mig! Den har ingen tagit in i Sverige än dock...

Den här reklamvideon från 2011 är min absoluta stämningshöjare vad gäller Yankee Candle och jul; 

" rel="nofollow" target="_blank">

Den kanske kommer. Vi är lite mer.... årstidskänsliga.... i sverige än i usa.... har mer säsongsbetonad shopping. Det blev ju nästan ramaskri förra året när IKEA tog fram julpynted i september, AAAAAAldeles för tidigt tyckte många...
  • Aniiee
    Bebislängtan01 skrev 2013-08-14 15:15:31 följande:
    Hösten är ju så mysig & då vet man att det inte är länge kvar till julpyntet kommer upp:)
    Byta kuddfodral är faktiskt en grej jag inte tänkt på, så det blir det att göra denna höst, tack! Ja pumpor ,då iaf jag använder de runt halloween  :)   

När börjar du byta plädar, kuddfodral, göra kransar och så? 
    Jag har faktiskt aldrig haft yankee Candles , men alla säger att det doftar helt underbart, så jag får väl ta och köpa en och annan i år!! Hihi :)
    Akta dig vad gott de luktar! Och de har en JULAVDELNING!!!!! Har en kompis som har deras Sparkling Cinnamon-ljus tänt stup i kvarten. Luktar underbart. Jag ska köpa deras Cherries on snow och Red Apple  Wreath till jul. Funderar på Christmas cookie också, somde har extrapris på i December.
  • Aniiee
    lollsanT skrev 2013-08-14 19:55:26 följande:
    Igår beställde jag en whisky till maken. Det blev en Bowmore Liquid Sun 15 years
    Den är god!
    ibelieveimworthyoflove skrev 2013-08-14 20:12:48 följande:
    Julafton är kul. Glad 
    Läsa och lyssna på julevangeliet, 
    doften av stearinljus..
    Smaka på potatisgratäng..

och som vi gjorde förra året..
    att vi bara önskade oss ''intyg att olika barn i Indien fått en slant''.
    Och krama om varann för vi vet att någon hade fått det lite bättre..
    Skippar gärna julevangeliet, annars låter det spermysigt. Jag läser A Christmas Carol istället =)

• Aniiee
    Nincompoop skrev 2013-08-19 11:44:46 följande:
    Har just budat hem ett set med julgranspynt på tradera. Får man klä granen snart?
    Jag har precis kastat ut allt mitt pynt. Allt var jättegammalt (20+ år). Men klä granen är förbjudet till den 23 dec.... Annars måste man ju köpa massor av granar, och det har jag inte råd med =)
  • Aniiee

Har funderat på en plastgran. Felet är att de inte luktar "riktig" gran....

• Aniiee
    molly50 skrev 2013-08-19 13:49:35 följande:
    Vi brukar alltid ha riktig gran. I år kanske vi,ev,köper en plastgran att ha i vårt nya uterum. Men vi får se. Det kanske blir en riktig där med. Det är bara det där med barr på en nålfiltsmatta...
    Jag brukar lägga en vaxduk med julmotiv under granen... eller rättare, jag brukar ställa granen på en vaxduk.......
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!