Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

MamaPapa skrev 2013-08-19 20:27:08 följande:
    Vi har haft plastgran i över 15 år - har väl "bytt upp mig" till nyare modeller vart femte år kanske. Numera finns det riktigt fina. Skulle gärna ha en riktig men mannen blir allergisk tyvärr
    Jag håller på att förbereda mig på hur jag ska övertala honom på nytt julgranspynt.... mitt är bara 2 år gammalt så blir nog svårt...

En fråga om glitter - har ni det? Tjockt eller smalt? Jag har provat allt men plastgranar är så täta det ser "fel" ut.... "Törs" jag bryta med traditionen o skippa glittret i år??
    Glitter på plastgranar har en viss förmåga att få granen att se plastig ut, tyvärr.... Jag skulle nog ha skippat, men det är jag.
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Aniiee
    Mama Mia skrev 2013-09-15 14:46:10 följande:
    Varför blir det så konstigt för mig????
    Det där händer ibland. Vet inte varför, men jag har sett det förr här på sidan...

Jag tänkte slänga upp trådar där man kan rösta på bästa julkalendern varje årtionde. Hoppas på 1000 röster i varje tråd (man kan ju önska i alla fall) Tror ni i tråden här att det skulle kunna vara något? Eller har det redan gjorts till leda? Hoppades kunna kora Bästa Julkalendern genom tiderna enligt FL! 
  • Aniiee
    skruttarnas mamma skrev 2013-09-15 17:51:12 följande:
    behöver lite tips och ideér!

varje år "invaderar" min familj vårt hem på julafton, det är ett härligt kaos hela dagen med tre egna barn och tre syskonbarn, jag, maken, mina tre bröder, min svägerska, svärmor och min mamma + sambo... alltså 10 vuxna som alla köper julklappar till alla barn =/
    vi har ett lotteri så vi köper enbart till en vuxen som tur är men att mina barn ska få minst 12 julklappar var varje år är ju egentligen helt galet!! Förra året grät mina två yngsta för det blev helt kaosartat med alla julklappar som tomten gav dom som välmenande släktingar ville att de skulle öppna och glädjas över...det är ju verkligen inte så man vill ha det.. några förslag på hur man kan lägga upp firandet så att allt går så lugnt som möjligt och att barnen får glädjas åt några få presenter istället för att få ett helt gäng där några falls i glömska redan från start?
    I "Min" familj får barnen julklappar både på morgonen (gärna något som kan sysselsätta dem, klockan går så långsamt på julafton) och på eftermiddagen, efter Kalle Anka. Annars kanske de bara ska få en julklapp från varje "familj". 

En familj som jag känner delar upp julklapparna över hela december. Barnen får en klapp varje adventssöndag och så får de fyra eller fem bara på julafton.

Min favoritversion; Jag och min familj firade både hannukah och jul när jag var liten. Hannukah brukar infalla i närheten av julen. Då får barnen presenter i åtta dagar i streck. Bara en om dagen och "finare och finare" varje dag.  Och så lite färre julklappar på julafton.

Bara ett par tankar från mig =) 
  • Aniiee

Idag köpte jag Allers julmagasin. Tips på andra julmagasin som kommit? Gärna mat, men även inredning, de behöver inte vara svenska, alla språk går bra.

• Aniiee
    Ann Lee skrev 2013-10-11 20:05:39 följande:
    Hehe... nej, men du kan följa med till mitt förråd och låna gamla. Har en hel banankartong full med gamla jultidningar. Vägrar slänga några. Kommer in i julstämningen genom att läsa dem. Mig gör det inget att de är gamla. Har en del julböcker också. Min man suckar varje år när han plockar fram tidningarna!  
    Samma här =) Älskar tidningarna och böckerna och kan bara inte slänga....
  • Aniiee
    rubin skrev 2013-10-13 14:18:42 följande:
    Skall vara i Sthlm i veckan på kurs och kommer förhoppningsvis kunna gå lite på stan om eftermiddagen och kvällen. Nån som kan tipsa om roliga affärer? Vet att det finns en tomteaffär i gamlastan men jag kan inte adressen.
    Vet inte heller adressen till den, men gamla stan går man ju runt på en kvart. Påminner mig, måste åka in till gamla stan och köpa doftljus......
  • Aniiee

Imorron KANSKE det slaskar lite i STHLM på förmiddagen..... KANSKE *villvillvillvill*

Sitter här med julklappsångest.... Alla får spend-on mastercards om jag inte kommer på något snart..... Får se om det dyker upp någon skojig t-shirt eller något innan sista oktober.

• Aniiee
    Sjöstuga skrev 2013-10-17 21:18:09 följande:
    Får ångest av julen, hatar julen. Ska inte fira jul i år. Ska göra något roligare och mer konstruktivt, som att till exempel supa för mig själv i mörkret och förbarma mig över att allt är stängt.
    Stängt? Det är väl inget som är stängt? Här har knappt ens systemet stängt på julen.....

Funderar på att ta en kryssning, men det blir nog till nyår istället....
  • Aniiee
    Sjöstuga skrev 2013-10-17 21:38:11 följande:

Vadå finns det krogar öppna på julaftons kväll? I så fall kan man ju sitta där i mörkret och supa istället! Det är ju mycket mer socialt accepterat!
    Här är det i ala fall två krogar som jag vet som har öppet till 04 på julafton. Så där kan man ju sitta och supa. Tar du en kryssning så har de nog öppet till åtminstone 02 i barerna. HELT socialt accepterat och inte särskillt mörkt ens...

*lommar in på birka och tittar på priser....* 
  • Aniiee
    Sjöstuga skrev 2013-10-17 21:55:26 följande:

Det med kryssning låter ju som en snuskigt bra idé. Tack för tipset! Vi kanske ses till havs.
    =)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!