Jag längtar till jul!!!
Recept kommer här :
Recept kommer här :
Kunde inte motstå min glögglängtan längre. Värmde mig med en kopp äppelglögg till fikat idag. Yum!
Pepparkakorna jag köpte i veckan är nästan slut. Får lov att ställa undan dem högt upp i ett skåp.
Nu har jag beställt Bonniers adventkalender med miniböcker bakom varje lucka. Den har tydligen endast funnits för barn tidigare, men i år finns en för vuxna.
Dum fråga - har ni några tips på var man kan köpa ett par fina raggsockar eller tofflor, gärna lite juliga, till bra pris? Brukar inte frysa om fötterna, men efter en ommöblering så har jag fötterna alldeles vid en ventil som inte går att stänga....
Spännande
Fick hem min marmeladadventkalender idag. Hoppas också att Bonniers ger ut en bokadventkalender även i år.
Köpte säsongens första paket med pepparkakor idag. Annas med smak av toffee. Trevlig doft men mesig smak.
Jaha, nu har jag visst råkat handla ytterligare en adventskalender, denna gång med praliner. Lovar, ska inte köpa flera nu.
Hittills har jag fått hem:
Copp Änglamark pepparkakor
Icas pepparkakor (vanliga ica-märkert)
Ica Basic mjuk pepparkaka
Göteborgskex pepparkakskulor
Marabou pepparkaka (chokladkaka)
Jag ska köpa hem
Coops mjuka pepparkaka
Annas pepparkakor (den vanliga och årets, om de gör någon)
Gilles pepparkakor
Fazer pepparkaka (chokladkaka)
Nyåkers pepparkakor
Säkert någon jag har glömt och kanske något som dyker upp som är nytt.
Och så tänkte jag testa ett gammalt och ett modernt recept på både mjuka och vanliga pepparkakor, men det kanske blir lite närmare jul. Idk.