Jag längtar till jul!!!
Köpte ny adventljusstake igår. Och ett par ljusslingor. Och lite dekorationer som ska få hänga i en mobil.
Köpte ny adventljusstake igår. Och ett par ljusslingor. Och lite dekorationer som ska få hänga i en mobil.
Läste just om årets smak på Apotekarnes Årsmust. Brukar inte det hållas hemligt? Tidigare har det ju varit en dold etikett på flaskan. Men tydligen inte i år. Lika bra för mig, för jag gillar inte årets smak.
Bäst hittills är fortfarande första året, då det var mörk choklad.
Nu har jag Nygårda lagrade julmust hemma. En lagrad på ekfat, en på romfat och en på calvadosfat. Ska bli spännande att testa.
Och så köpte jag hem mina favoriter bland pepparkakor, Kung Oscar, men de som är med päronsmak. Helt ärligt, jag känner ingen päronsmak. Ändå goda eftersom de är lika välkryddade som vanliga Kung Oscars.
Spännande
Berätta sen hur de smakade.
Såg jättefina adventkalendrar på The Body Shop idag.
Nu har jag Nygårda lagrade julmust hemma. En lagrad på ekfat, en på romfat och en på calvadosfat. Ska bli spännande att testa..
Nu är det bestämt att vi ska käka vegojulbord i december. Är ju inte vego själv, men det ska bli intressant.
Jag skulle sakna julskinkan.
Vilken är den ultimata julkakan?
Denna helg ska det bakas lite julinspirerat här. Mjuk pepparkaka, saffransmuffins och kryddbröd. Och det är möjligt att bagaren behöver lite stärkande glögg under tiden.