Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

Furienna skrev 2016-07-04 06:41:31 följande:
    Fast de firar ju jul i december även i Australien. Det råkar ju bara vara sommar där då.
    Ja, det gör de. OCKSÅ.

Googla lite på Christmas in July, så fattar du.
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Aniiee
    MissFrost skrev 2016-07-06 20:04:31 följande:

Det lät som en himla bra idé
    Tack. Jag har börjat planera lite, men kört fast på julkalendrarna, som jag tänkte göra lite minirecensioner på (önska gärna.....). Och jag måste leta reda på mormors mors kokbok, som jag har någonstans....
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Aniiee
    MrsTM skrev 2016-07-07 20:56:33 följande:

På julen slipper man gnälla över det kassa sommarvädret, då kan man lugnt gosa ner sig i soffan under en filt med en mugg glögg. Aaah så mysigt, he he!

Ja, sommarvädret är alldeles kasst. För varmt och jäkligt.

Dock föredrar jag varm choklad framför glögg.
  • Aniiee

Igår kväll hade jag tio julsånger som snurrade i huvudet samtidigt. Det var knappt de fick plats...

• Aniiee
    PurpleHeart skrev 2016-08-18 15:46:12 följande:
    Vill också köpa julpynt! Men det dröjer bra länge till tills de börjar komma ut i butiken...
    Bra länge vet jag inte. Det brukar dyka upp i oktober nuförtin. Ofta har de jul- och haloweengrejerna bredvid varandra, i alla fall på en del ställen.
  • Aniiee
    PurpleHeart skrev 2016-08-18 20:21:05 följande:
    Precis! Oktober! Jag vill ju börja klämma och känna redan nu!
    Bara 40 dagar kvar till 1a Oktober =)

Jag har börjat få ihop alla inlägg jag ska skriva till min julblogg, men jag saknar ungefär 10 (av 100, alltså). Jag tar gärna emot tips, förslag och önskemål på vad jag kan/bör ta upp. Vad vill ni läsa om/se?
  • Aniiee
    Klickerträna skrev 2016-08-22 13:32:26 följande:

Har tittat på julpynt online. Svårt att bärga mig. Jag vill så gärna rota fram julkartongen, börja torka apelsinskivor och köpa en mini-gran nu nu nu!

Doften av jul är så mysig!

Oh, jag. Sitter på fingrarna för att inte gå in i garderoben och plocka fram juldoftljusen.

Men inget slår ändå att vakna på julaftonsmorgon och det doftar vörtlimpa, nykokt lingonsylt, risgrysgröt, kanel och varm choklad, som mormor gått upp kl fem på morgonen för att laga.....
  • Aniiee
    PurpleHeart skrev 2016-08-22 14:43:12 följande:

Själv hänger jag på den här sidan för tillfället: http://gillgrens.se/dekoration/juldekor/

Hur gör förresten ni med gran? Äkta eller en som ser äkta ut?

Äkta. Annars kan jag lika gärna vara utan.
  • Aniiee
    Klickerträna skrev 2016-08-25 12:08:56 följande:

Är det bra kvalitet på grejerna från Wish? Tycker det verkar vara för låga priser för att det ska vara som det ser ut på bilderna?

Wish är lite rysk roulette. Själv skulle jag inte handla därifrån. Känner ens som köpte "sin" bröloppsklänning på wish, använd "en gång", förstås. Bara 700 kr. Hem kom.... en dockklänning....
  • Aniiee
    Klickerträna skrev 2016-08-24 21:44:02 följande:
    Åhh! Vad mysigt!
    Jag vill se en julfilm redan ikväll!
    Jag röstar på Nativity! med Martin Freeman eller Joyeux Noel. Eller Arthur Christmas, Rise of the Guardians eller Tokyo Godfathers.

Ok.... nu måste jag se julfilm i helgen.....
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!