Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

Cajza85 skrev 2015-10-19 13:44:16 följande:

Nähe.. Försökte ladda med en bild men gick ju inte ????

Bilden kom med (två gånger) men inte smileyn
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Aniiee
    Eleonor01 skrev 2015-10-22 19:04:18 följande:

Helg skinka inköpt :) så ikväll blir det skinksmörgås m senap å julmust!!!!! MUMS!!!

Ursäkta mig, men... blä..... helgskinka går ju knappt att äta =P (ok, det funkar, om man är desperat. ;)
  • Aniiee

Till årets bebisar, kanske?

Buy John Lewis Glass First Christmas Bauble Online at johnlewis.com

• Aniiee
    Eleonor01 skrev 2015-10-23 18:46:57 följande:
    Hur god som helst!!
    I know! (Jag bara snobbar mig lite =P)
  • Aniiee
    inte lätt att vara kund skrev 2015-10-23 23:18:54 följande:

Imorgon ska jag och världens bästa make få mysa med julutställingen på brisak på värmdö. Någon som varit där?

Vi åkte dit förra året och blev helt förtrollade.

Har inte varit där, men jag hoppas ju verkligen att de (Brisak) skärpt till sig, för fortsätter de som de gjort förr så vill jag inte sponsra dem.

Men värmdö över lag är ju rätt mysigt =)
  • Aniiee
    inte lätt att vara kund skrev 2015-10-24 06:35:38 följande:
    Oj det lätt ju inte bra, nu undrar jag ju om jag vill sponsra dem.? Vad har de gjort?

Hela veckan har jag bara längtar mer och mer efter allt julmys.

På jobbet har vi fått in lussekatt,pepparkakslängd, safframslängd och en heldel gofika till =)
    Det handlar väl mest om hur de behandlar sina anställda, inte har kollektivavtal, drar ut på "provanställningar" i månader, sparkar folk som vabbar, låter folk utan truckkort köra truck på lagret, spionerar på sina anställda med hjälp av kameror på personalrummet, sparkar folk utan uppsägningstid, sparkar folk om de går med i facket, kräver obetald övertid i form av personalmöte på morgonen där alla måste vara med och bevittna när ena chefen skäller ut valda personer och har GIGANTISK personalomsättning (200 pers på 2 månader sommaren 2013)

Som sagt, allt detta var aktuellt 2013 (när min flickvän jobbade där 4 månader) och innan, och tydligen var det extremt uppdelat, det är 2 chefer, och den ena är tydligen toppen, bra, ansvarstagande, tar hand om sin personal osv, meden den andra chefen är "ansvarig" för ovanstående kritik.

Det skrevs även 2 artiklar i värmdöposten om det hela 2013. 

Jag tycker att ni åker om ni vill. Man kan ju hoppas att de tog åt sig av kritiken och har ändrat sig.
  • Aniiee
    Florimell skrev 2015-10-24 17:35:15 följande:

Någon som vet om yankee candle har kommit ut med julkollektionen ännu? Tänkte leta i hufvudstaden imorgon när jag ändå är här :) (Åhléns city är målet)

Åhlens har inte YC-ljus, enligt YC Sverige.. YC har presenterat vinter-ljusen, men jag är inte säker på om de släppt de än. Minns inte om det var Oktober el November de skulle släppa dem.
  • Aniiee
    Florimell skrev 2015-10-24 18:06:40 följande:
    Oh naj! Får kolla återförsäljare och checka om det finns i Stockholm i närheten av centralen... Tack :)
    Finns en butik i Gamla Stan och en i Östermalmshallen, vad jag minns. De har inga återförsäljare utskrivna på sin hemsida, man får skicka mail till de och fråga. Men jag kan kolla (har ett mail från augusti....)
  • Aniiee
    Florimell skrev 2015-10-24 18:24:14 följande:
    Tack det vore jättesnällt :)
    Absolut!

Hej!

Inne i Stockholms city hittar du Yankee Candle hos:

Drömhuset på Östermalmstorg

ROOM på Målaregatan 4

Theodore's Home på Västerlånggatan 28 i Gamla Stan

Vackra Naglar i STHLM på Brännkyrkagatan 90

Hoppas de inte bytt återförsäljare =P Lycka till!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!