Jag längtar till jul!!!
Någon synsk här inne som ser vart jag gjort av Julsångboken? Stora tjejen vill titta i den för att välja en sång hon kan sjunga under luciatåget i skolan.
Någon synsk här inne som ser vart jag gjort av Julsångboken? Stora tjejen vill titta i den för att välja en sång hon kan sjunga under luciatåget i skolan.
Fiskar lite i den här tråden också.
Jag tänkte jag skulle skriva en tråd fyllt med lite av varje som har med december och dess högtider till. Tänkte posta 1-2 inlägg om dagen (och lite vanligt tjöt, förstås). Tanken är att fokus ska ligga på handfasta tips och råd, lite kultur, lite historia och sånt. Mycket mat, förstås. Fokus kommer ligga på advent, lucia, jul och nyår, men jag kommer även sticka in lite annat som händer i december. Jag planerar för fullt, MEN... jag har kört fast. Slut på idéer.
Så ge mig lite tips eller önskemål. Jag tänker inte avslöja vad jag redan har......
Årets julklapp... En rorbotdammsugare. Är det något ni skriver på önskelistan? Eller har ni kanske redan en?
Jag gillade julkalendern. Den har faktiskt sett ut på massor med olika sätt genom åren. 1987 var det stillbilder med berättarröst om Jesus liv, inklusive scenerna när Herodes låter döda alla nyfödda gossebarn i Judea. Det var knappast bättre^^
Har ni någon julstämning ännu?? Jag har noll! Trots att alla adventsgrejer är uppe. Köpt massor av julblommor och gjort fina blomstergrupper till varje rum. Mycket tända ljus osv. Julklapparna är färdiga och inslagna. Granen tar vi nog in luciahelgen..
Bor en bit utanför Växjö och här är ingen snö. Nada!
Jag VILL VILL VILL känna att det snart är jul! Men nä. Sonen vill baka pepparkakor imorgon, och jag har ingen lust. Fattar inte!
Kanske är för att vi inte ska vara hemma något i jul.. Eller iaf iväg julafton och juldagen..
Vi ska fira med min sida av släkten på julafton hos min lillebror och hans sambo. Och juldagen med min mans släkt, hos hans mamma.
Hur gör ni i år?
T
Jag är urusel på att göra tomtegröt!! År ut och år in blir det fel. Tänkte kolla hur ni gör gröten. Ge mig era bästa tips på att få gröten riktigt krämig och god utan att bli för fet. Är det viktigt vilket grötris man köper? Ska man ha smör och ingen grädde? Ska man ha grädde och inget smör. Ska man ha båda, inget? Hur gör man???!!
Ja fy fasen vad detta väder ute får en att tappa mycket av julkänslan... :(